söndag 10 maj 2009

På agendan ....

Vilka härliga dagar som nu väntar!

Först arbete i två dagar (ringa vårdcentralen och boka tid för ultraljudsundersökning av njuren ...., order från den isländske läkaren i Halmstad) .., därefter tågresa till Halland .., middag hos pv:s granne Göran med hustru och liten terrier ..., hemresa och arbete hela helgen.

På lördageftermiddag biltur till norra Skåne och hemifrån-Anitha och hennes Per-Erik och så papegojan som jag inte kommer ihåg namnet på. Om det nu är en papegoja.
Nu återstår endast 48 ynka dagar av deras år i Skåne, därefter blir det Västerbotten igen.
Där, i norra Skåne, blir det middag.

Nästa vecka: på tisdag kommer ellis ., och på kvällen är det träff med den hurtiga madame Hedgren!

Onsdag åker jag till Halland, ellis stannar i Ystad.

Torsdag blir det middag hos pv = ellis och Gunnar från Jämtland (fågel-Gunnar, ni vet).

Fredag ska jag laga all maten inför bloggträffen nästkommande dag/kväll.

Lördag bloggträff.

Alla rum på vandrarhemmet lär vara uppbokade och ikväll har den rara Bente lovat att Hedgren får dela rum med henne.
Bra! Så ordnade det sig.

Söndag .., blir det fint väder hoppas jag kunna ta med den som har lust på den där härliga längs-havet-möta-hästarna-promenaden och efteråt blir det kanske kaffe och nygräddade gifflar på pv:s pensionat.

Och sen, tänk ..., är det mindre än en månad tills vi åker hemöver på semester.

Som en enda lång räcka av guldstjärnedagar känns det!

10 kommentarer:

cruella sa...

Man blir nästan lite matt! Men härligt låter det.

Ellis sa...

Det ska bli sååååå roligt!!

Nån hästpromenad blir det inte för mig på söndagen dock... :(
Jag måste ta mig in till Halmstad på morgonen/fm på någe vis (buss, eller taxi om det inte går nån buss) för vidare transport till Göteborg o sen hemåt därifrån. Sambon har tyvärr nattskiftet natten till måndag så jag måste vara hemma tidig kväll.

Elisabet. sa...

cruella: nej, bara härligt!

ellis: har du kollat så att inte nån har vägarna förbi åt ditt håll ...?

Ellis sa...

Nej... det har jag faktiskt inte tänkt på. Duh! :-D

Bert sa...

Ja, den där bloggträffen missar man ju. Men det får väl gå. Jag kan ju tänka på er. Ja, om ni tänker på mig, alltså. ;)

Elisabet. sa...

Bert: jag lovar att vi ska utbringa en skål för vännen från norr ..-)

Klockan 23.01 prick.

Linda sa...

Åh vad det ska bli roligt!!!
Och när du åker norröver tänker jag minsann se till att få ut en bebis :)

Annela sa...

Qi och jag har lite planer på att komma över dagen och vara med, men inget är spikat ännu. Vilken datum är det bloggträff?

Anonym sa...

Definitivt fullt program!
Spännande!

Kul säger jag också!

Men det börjar väl bli lite för mycket tågåkande *L*
Dags att kolla jobb i landet Halland?

Natt Turtlan

Elisabet. sa...

Annela: den 23:e maj. Vi får tillgång till rummen efter klockan 11.00 och det är inte bestämt riktigt när det hela börjar ... eller "börjar och börjar" .., det skulle mer som vara en dag att träffas (kväll) .., problemet som inte är ett problem, är väl att alla kommer lite olika tider .., någon från Norge och nån annan närmare ifrån.