lördag 16 maj 2009

Raka spåret ... eller krokiga.



Idag lördag stundar arbete från sju till halv två och sedan racerfart hem och byta om och så iväg på cykeln till stationen, fvb till Lund.

Där möter pensionatsvärden upp och så åker vi bil till trakten av Sösdala, där hemifrån-Anitha och hennes Per-Erik hyr ett litet hus, men inte så länge till .., kanske fyrtio dagar?

I ett års tid har dom (och papegojan) varit med om Äventyret Skåne.

Och till Anitha och Per-Erik är vi bjudna på middag.

Himlen är gråmulen .., men det blir säkert fint framåt kvällningen får vi hoppas.

Så får ni alla ha en riktigt skön lördag!

4 kommentarer:

anna of sweden sa...

Ha en härlig helg du också.

Tjoho. Jag var först med att kommentera. Klockan är mitt i natten i Amerikat och det är snart dags för den välbehövliga skönhetssömnen.

Godnatt!

qi sa...

Ha det bra du med Elisabet!

Apropå bilden: Jag har hittat ett konditori här i Göteborg som har milanokakor... Gudagoda!!!

Elisabet. sa...

anna of sweden: grattis till förstaplatsen!!!

qi: ja, visst är dom ..-)

Bettankax sa...

Nu var det väldigt längesen jag åt en Milanokaka. Det får bli ändring på detta. Fast nu har jag så mycket goda kakor som jag fått av Micke. Dessutom en stor påse chokladpraliner som jag fick av Linda. Tror jag står mig ett bra tag.