onsdag 3 juni 2009

Också en slags insikt ...


Bloggmadamen på racercykeln av märket Mustang.
Totaltid från Regementsgatan till arbetsplatsen: max 3 minuter.
I medvind kring 2 minuter.

Vännen Eva på Frösön målade.



"45.28!" utbrister pensionatsvärden lyriskt.

Han har cyklat hemifrån och till jobbet i Halmstad och nu ringer han och meddelar sluttiden.

Det visar sig att detta är den näst bästa tiden någonsin för honom, ja, på den sträckan alltså.

I november var han nere på 44 minuter och några sekunder och det är ju för retligt .., ajajaj .., åååå, jag hör hur han våndas.

"Ja, ja, men nu ska jag äta frukost ..", säger bloggmadamen som inte bryr sig så värst i sånt här med cykeltider, hon tycker faktiskt att det italienska lantbrödet är aningen mer intressant.

Medan jag häller upp kaffe i älsklingskoppen .., tänker jag att den där ihärdige cyklisten/motionären borde ha valt en kvinna som är lite mer .., tja, låt oss säga .., beundrande.

14 kommentarer:

ab sa...

Äsch, jag tror han är helt nöjd med den kvinna han har!

Elisabet. sa...

ab: det finns kaffe och italienskt bröd till dig också! Slå dig ner i loppisfåtöljen bara.

Love, literature and gardening sa...

Men ibland så får man göra sig till en smula ändå. Berömma och oja sig lite extra. Fast man inte bryr sig så mycket om perfekta borrhål, nymålad båt eller snickrat trädäck...

Elisabet. sa...

love, literature ...: ja, du må tro att jag berömmer mellan varven ..-)

(Helt förtappad är jag inte)

Monet sa...

Herregud som den mannen sliter!! Vad säger doktorn om det där med tanke på flimret?

Jag har en väninna vars man höll på så där med olika simningar och maror och cykellopp. I början hejade hon på och stod till och med och tittade längs dikesrenarna.

Efter ett par år var hon mindre road kan jag säga - det blev inte mycket beröm för olika tider eller så. Numera tävlas det inte med Vasalopp och annat. Och de är fortfarande gifta:-)

Lena sa...

Jag är mest fascinerad av exaktheten i tidsangivelsen: 45 och 28... Jag hade nog aldrig brytt mig om de 28 sekunderna, men så är jag inte mattelärare heller:)

JULIEK sa...

Eva sine bilder er så fine. Og ekstra artig er det ju at se den kjende Elisabet från Ystad på ett av dom : )

ab sa...

Tack för inbjudan, det låter smaskigt!

Evas blogg sa...

Julie K: Tack ska du ha! Och självklart har Elisabet sin egen bild :) Angående tider så skulle jag vara lika intresserad som vad du är. Men vi har alla våra olika intressen här i livet. Man behöver inte jubla och verka intresserad, huvudsaken man tillåter varandra att vara den man är. Så tycker jag.

Elisabet. sa...

Till er alla: den som känner mig vet att jag när jag skriver lite retsamt om pv och hans träning, vet också att jag gör det med glimten i ögat.

Jag tycker helt ärligt att han gör det jättebra, men jag ä inte den som står och hojtar och faller i transce ,-)

Och jag är glad att han gör det han tycker om .., jag vill t.ex inte sluta att resa med Emil eller Emma och kommer att fortsätta med sånt som JAG tycker är viktigt.

Det är precis som Eva säger.

Min pappa tävlade i skidåkning när jag var yngre och mamma var väl så där lagom intresserad .., mest orolig att han skulle få en hjärtinfarkt ,-)

Det känns igen.

Elisabet. sa...

Så konstigt jag skrev.

Jag menar, att den som känner mig vet att jag retar honom med ett leende på läpparna.

Så.

Mildamakter sa...

Jag tycker att han har gjort ett alldeles utmärkt bra val...faktiskt ;o)

Anonym sa...

Vilken fin målning! :)

Elisabet. sa...

mildamakter: det tycker jag med ,-)

jenny: ja, jättefin! Och så mycket Eva i den.