fredag 5 juni 2009

På tåget ...



Varje tågresa, eller inte varje, men nästan varje, blir till ett äventyr.

Idag får jag en liten Jack Russel intill mig.

Brutus, heter han.

Brutus är inte den som är intresserad av medresenärer, nä, inte ett skvatt bryr han sig i vare sig mig, eller kvinnan till vänster om husse och absolut inte om mannen från Norge, han som sitter där och tittar ut genom fönstret.

"Konstigt, alla hundar brukar komma till mig ...", säger norrmannen, men det bryr sig inte Brutus om.

Lite påminner han om Annas Nelly; hon är också lite sån.

Brutus husse berättar leende om en mindre angenäm tågresa från Umeå till Stockholm.

I kupén fanns även en löptik ..., och han som är husse säger att det blev kämpig natt, för såväl husse som Brutus.

Kanske mest för den kärlekstörstande Brutus.

1 kommentar:

Turtlan sa...

En sån vovve vill jag ha! En Jack Russel! Lagom stor och mysig!

Jättegärna ha :-))