onsdag 19 augusti 2009

Finns det ...


... en töntigare reklam än den Ö o B har ...?

8 kommentarer:

Linda sa...

Förmodligen, men jag retar mig de flesta reklamfilmer.
Tycker att de idiotförklarar oss konsumenter.
Men... Nog har man fallit för frestelsen att prova någon gång... Man är väl bara människa.
Och nu säger jag emot mig själv så jag ska nog sluta svamla nu :O)

Elisabet. sa...

lindalotta: jag vet en till .., Lidls .., det är så urbota dumt och fånigt att jag skulle skämmas att gå in där ..-)

mellansystern sa...

Håller med, det är en av årets töntigaste reklam. Men vem vet, det är kanske det som säljer.

oinvigd som man är i reklambranchen

Elisabet. sa...

barbro: för mig har det passerat "det-kan-möjligen-vara-roligt"-gränsen för länge sen.

Cicki sa...

Jag ser att du själv tagit upp Lidl:s reklam. Den är också gräslig. Undrar vad de tänker, de reklamfirmor som gör så dåligt ifrån sig. För att inte tala om skådisarna som ställer upp på det.

Elisabet. sa...

Cicki: ja, för mig blir det totalt motsatt verkan .., hela företaget blir fånigt.

Cecilia N sa...

Och glocalnet.

En gång ringde de och ville ha oss som kunder. Men vi tackade nej med hänvisning till de usla reklamsnuttarna.

Cicki sa...

För mig har det också motsatt effekt. Dessutom vägrar jag att handla på Lidl på grund av deras tidigare personalpolitik. Den är visst OK nu men som gammalt affärsbiträde kan jag inte förlåta den som utnyttjar denna personalgrupp. Gäller egentligen alla personalgrupper. Ingen ska utnyttjas av giriga arbetsgivare.