tisdag 18 augusti 2009

I mitt nästa liv ...



... ska jag i alla fall inte arbeta på en resebyrå, för se maken till att man måste ha många bollar i luften i samtidigt .. det är då säkert.

Men nu är det fixat.

Alldeles på egen hand har jag bokat flygbiljett från Köpenhamn till Athen och vidare från Athen till Samos och så ordnat hotellrum hos herr Lefteris .., på samma underbara lilla hotell där vi bodde, Kapten Lintott och jag själv.

I hotellets trappa, inbyggd i väggen, finns en liten bokhylla.

Där hittade jag Nevil Shute, fast på danska.

Det gick hur bra som helst att läsa den boken och efteråt skrev jag så där som bilden visar.

Nu ska jag stuuuupa i säng!

Ajöken, sa fröken.

9 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Vad det låter skönt med Grekland.
Varmt o gott.
Jag har lagt tidningar över en del blommor eftersom det blir nog frost i natt...
Brrr... dålig sommar och tidigt kyla :-(
Du och PV träffade in den vecka som vi hade sommar här uppe i norrland då ni var på turné.

Elisabet. sa...

gunnar: ja, vi hade ju extrem tur med vädret .., strålande solsken från dag ett tills vi åkte hem. I närheten av Ljungby kom första regnet ..-)

Evas blogg sa...

Aj då, läser Gunnars rader om frost. Jag som bor i stan i natt och inte har möjlighet att täcka över blommorna. Det är för tidigt!!

Anita sa...

Bra Elisabet! Samos är ju såå fint.

Vilken dag åker ni? Vi kanske är i grek-landet samtidigt?

Elisabet. sa...

Smulan: vi kommer dit - förhoppningsvis .-) - den 23:e september. Två timmar, lite drygt, har vi på flygplatsen i Athen .., att byta från utrikes till inrikes. Det borde gå.
Ja, tänk, så roligt om ni vore där!

Bert sa...

"... ska jag i alla fall inte arbeta på en resebyrå, för se maken till att man måste ha många bollar i luften i samtidigt .. det är då säkert."

Välkommen till min verklighet. Nu har jag inte virriga (hihi) privatresenärer, som inte vet vad de vill. Men jag kan intyga att jag när som helst skulle kunna ställa upp i SM i jonglering. Affärs- och tjänsteresenärer har också en hel del hjärnvindlingar att räta ut. Tro mig!

Anita sa...

Jag åker hem från Kreta den 24:e...
Men vi kan ju vinka åt varandra över havet...! ;)

Elisabet. sa...

Bert: ja, jag förstår att ni måste ha det precis så .. jag skulle bli tokig och få hjärnblödning av stress!
Hoppas att ni har bra betalt ,-)

Smulan: absolut!

Bert sa...

Bra betalt! Ja, du vet ju hur vi i "sörvisbranschen" skär guld med täljkniv för jämnan.

Men jag klagar inte. Jag har en lön som jag är nöjd med, och den har jag fått i kraft av långårig branschvana och kompetens. Jag har dock haft högre lön hos min förrförre arbetsgivare, men då var det kopplat till ett betydligt större ansvar. Nu är jag bara gruppchef och delvis informationsansvarig.