fredag 21 augusti 2009

Fredagsfönstret ...



Tänk .., att detta såg vi i somras, när vi bilsemestrade norröver.

Utsikten från rara bloggvännen Evas fönster.

Jämtland .., detta det nästan vackraste av våra landskap!

Och det blå trädgårdsbordet som jag kånkade iväg med .., så där så vi kunde ställa datorn på bordet och så att sladden skulle nå kontakten.

Och hästarna i hagen.

Spaljén som jag tyckte var så vacker.

Och så enkel.

En guldstjärnestund, så där mitt i sommarlivet, det var det.'

Tack Eva!

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Verkligen ett pärlfönster! Dvs VACKERT och magiskt på samma gång!

Evas blogg sa...

Tack själv, för att ni ville komma och förgylla vår tid en stund på jorden!

S o F sa...

...nästan vackraste...

Lustigt, jag har skrivit om det vackraste landskapet idag och den vetenskapliga (?) förklaringen till varför jag tycker/känner så. :)

Ha det gott E och jobba på!

Inkan© sa...

Elisabet - Jämtland ÄR vårt vackraste landskap. Det har jag bestämt för länge sedan; Storsjön, bondbyarna, fjällen och närheten till Norge:) och KarlOve Mannberg som spelare fiol som en gud.

Kan det vara bätte?

Fast.... jag saknar havet!! Västerhavet när jag besöker det gamla hemlandet.

Tankevågor sa...

Ja hon har det verkligen vackert omkring sig där i stugan....och där utanför går hästarna i hagen. :-)