måndag 17 augusti 2009

Tja .. men Samos är ju inte så dumt ..?


Kapten Lintott på Samos .., i vårt hotellrum.
Hotellet låg på stranden.
Som paradiset var det.

Från olika håll i landet Hellas, får jag besked om att där inte går några färjor till ön Sifnos, ja, inte när vi tänker oss att åka dit.

Aj, aj.

Att vara alltför ivrig är inte bra .., men man lär väl av misstagen?

Men det finns förstås alternativ!

Man kan åka tåg söderut .., semestra på fastlandet, fast nära havet.

Det kan man.

Och man kan ta ett inrikesflyg till Samos där jag hösten 2007 tillbringade en underbar vecka tillsammans med småländske vännen Kent och Kapten Lintott.

Alldeles ljuvligt var det.

Jo, det finns mängder med alternativ och hur som helst blir det bra, det är jag övertygad om.

8 kommentarer:

Mian sa...

Det kommer att bli hur bra som helst - oavsett vad du väljer!

Fin bild.
Jag blir så badsugen att det riktigt gör ont i mig!

Evas blogg sa...

Det kommer att bli jättebra!

Hedgren sa...

Såklart fixar det sig!

Anonym sa...

Og her feires det 17-år m sjokoladekake,Vi har vært ute å spist pizza,etter jubilantens ønske.Skal hilse og si takk for hilsenen.

Kram

-B-

Tankevågor sa...

Men ni kan väl flyga till Satorini och sen åka båt dit??

Men som sagt Samos är väldigt fint det med. Där har jag också varit.

Vart vill PV?

Elisabet. sa...

Londongirl: pv säger att det är inte så noga .., ja, han får själv säga vad han tycker ..-)

Anonym sa...

Ja det viktigaste är ju ändå sällskapet, sen kan vi ju ta .... t ex .... Öland....eller Visingsö...
eller ... Samos blir säkert alldeles underbart

PV

Anita sa...

Samos - och inte minst Pythagorion - är ett mycket bra alternativ, tycker jag!

Underbart! säger jag som gärna skulle åka tillbaka dit igen...