lördag 22 augusti 2009

Nån slags insikt ...

Ja, himla roligt är det att vid sextiden lämna sängvärmen .., och en halvtimme senare säga "hejdå, jag kommer hem vid halv två ...!" till en pensionatsvärd som har ledig dag och ligger där och njuter av ingen-tid-att-passa.

Men himlen är ljust blå och idag blir det frukost med rara Maria H och det ska nog gå bra.

Och i eftermiddag när jag kommer hem, då väntar min nya-men-begagnade-cykel på mig!

Det nyinköpta cykellåset är kraftigt och stort och jag säger inte vad det påminner om, men det är nånting som dinglar under hingstar.

Här ska cyklas!

Ajöken, sa fröken.

2 kommentarer:

Mian sa...

Min cykel (som jag fått ärva av ma) + pappas gamla cykel (som Jan cyklat på hos mig i torpet i sommar) står kvar på landet fortfarande.
Än så länge använder jag apostlahästarna inom stan, men snart skall cyklarna följa med hem till stan och jag skall låsa dom ordentligt. Att få cykeln stulen är OERHÖRT irriterande.
Ha en skön helg, båda två!

Turtlan sa...

Kanske läge för ett larm också...?

Rör inte min cykel.... ;-))

Grymt behöva lämna sängvännen så i arla timma!

Ha en fin lördag em från mig!