måndag 12 oktober 2009

Eftermiddag i landet Skåne ...


mittenfönstret vid halv sex ... ljuset blir mjukt

soffan Ektorp
svårt korsord + röd penna
krångligt
bökigt

levande ljus på bordet och fläskpannkaka till middag

studerar papperen från Hässleholms sjukhus

utför "före-operationen-träningsprogram" liggande på soffan

kryckor i sex veckor ..., kan det vara möjligt!



och hon som vill ha koll på tillvaron p l a n e r a r ....

tre månader på pensionatet

det måste väl bli den ultimata testen för ett förhållande, eller ...?

tänker hon

10 kommentarer:

Turtlan sa...

Låter så men jag har svårt att tro det skulle gå annat än bra bli "provbo"!

Så skönt ha någon som pysslar om Dig!
Ni ser väl över bostaden innan Du kommer Dit så den är anpassad till en nyopererad kryckgående gäst?

Pensionatsvärden är ju borta större delen av dagarna så Ni får ju lite andrum på så vis *L*

Elisabet. sa...

Turtlegirl: det tror jag också, att det blir bra. Men det värsta är att när man går hemma så länge, då hinner man planera en hel del ..."förändringar" i huset .-)

Som sedan helst bör genomföras av ägaren ..-))

Turtlan sa...

Det är ju det som kallas arbetsfördelning :-))

En planerar, en utför! Rättvist och bra!

Elisabet. sa...

Turtlegirl: ,-)

Han är bra på det viset.

När jag kommer med tusen idéer .., svarar han .."ja, men då gör vi så" och jag tror alltid att han skojar.

Men jag börjar tro att han menar allvar.

S o F sa...

Vilket underbar klicka-upp-bild den där närbilden på pelargonen.
Snacka om att man ser ALLT.

Så fint, så fint...

Tack för titt-in och uppmuntrande ord hos mig!

Varma (ja inte utomhus förstås) hälsningar!

Evas blogg sa...

Jag tror att det kommer att gå jättebra att provbo hos PV. Och efter de tre måanderna är huset iordningställt efter dina önskemål. Och då.....är det bara att flytta in på "riktigt".

Elisabet. sa...

S o F: ,-) Ja, visst blev den vacker! Pelargonian, alltså.

Turtlegirl: mmm .., fast först måste jag ha ett arbete i nån form .., det är väl tre månaders karens om man säger upp sig själv.
Nåja.
Pratade med pv nyss.
Jag sa att jag nog vill ha med mig loppisfåtöljen upp så man har nånting skönt att sitta i under dom där månaderna.
Då föreslog han soffan Ektorp.
Tänk, man kanske skulle ta med båda två upp, haha .., då känner jag mig ju som hemma!
Jo, det här ska nog gå bra.
Om ni någonsin har vägarna förbi, du eller ni, så vet att ni är VÄLKOMNA!

Elisabet. sa...

Nej, det var ju du Eva som hade skrivit det där sista ..-)

Ja, då var det till dig!

Christina sa...

Det låter omåttligt spännande, och jag tror som Eva, att sen är det bara att flytta in ;)
Han verkar så himla trevlig-han pv, snäll, klär i shorts, omtänksam, kan klättra i träd,gillar katter, vill leva med soffan Ektorp och soffans matte. Kan det bli bättre?

Evas blogg sa...

Christinas kommentar om att han klär i shorts, den gillar jag ;) Blå sådana! Tack ska du ha. Ja vem vet, det kanske blir en tur till dottern i Göteborg någon gång. Då är det ju inte så långt till Halland ;)