fredag 16 oktober 2009

Knappt någon insikt alls ....


Halv sex kom jag hem från jobbet.

Dödens trött.

Klockan sju hade jag allvarliga funderingar på att gå och lägga mig.

Halv åtta blev det dusch.

Och sedan telefonprat med sonen som ikväll och inatt arbetar som garderobsvakt i Stockholm och därefter surr med dr Böhlander som också arbetar natt - extra - inom den palliativa vården.

Och så blewv det facebook-chatt med mellandottern som var så himla rolig och fick mig att gapskratta.

Och trevligt surr med en träningsnöjd pv.

Och nu är klockan halv tolv.

Gissa, vem som är jättepigg!

Just det.

Bloggmadamen .., som ska upp klockan sex i morgonbitti.


Litet ps. Om någon läser här och undrar varför jag kallar äldsta dottern för Dr Böhlander, så är det inte för att malla mig på något vis över den titeln. Nej, det beror på att bloggmadamen i fjol halkade på golvet i affären och bröt handleden. Helt oförmögen (i alla fall under två dagar ...) att blogga, bad hon sin dotter att meddela bloggvännerna vad som hade hänt. Det gjorde hon också och kallade sig Dr Böhlander. Så var det. Och sen har hon fått heta Dr B. Egentligen heter hon Maria.)

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Typiskt! Missar man John Blund på sitt sovtåg så kan det bli sådär. Hoppas du orkat upp idag!

Turtlan sa...

Sovtåg, sovtåg... håller med Londongirl!

Eller att vi är trött repsektive pigg i cykler över dygnet.

Jag har alltod en dipp vid 17-18 tiden.
Piggar liksom Du till efter kl 22.....

Turtlan