fredag 16 oktober 2009

Kväller ...



Och jag kommer hem från affären och faller ihop i en hög på soffan Ektorp.

Hela dagen har det varit omåttligt med kunder och vi säger unisont att ..."men åååå, så många danskar!", men kommer sedan på att ..."jaha, ja .., dom har ju haft efterårsferie och halva Själlands befolkning tycks ha sommarhus på Bornholm och är nu på väg hem igen ....".

Det är alltså därför.

"Å, vad trevliga danskarna är .., alltid så glada och vänliga ..!" säger Emelie (som är precis likadan själv ..) och jag håller med.

"Ja, men så får du ha en god dag ..., farvel ...", säger många och ler filurigt.

Och min arbetskamrat från lilla affären, Karina, sitter också i kassan och hon är, precis som Emelie, en ängel.

Åååå, så roligt det är att arbeta såna dagar!

Och vid tretiden kommer underbara Maria Hansson och när man ringer på jourtelefonen och hon svarar, blir hjärtat glatt.

Nu stundar arbete lördag, söndag, måndag, tisdag och torsdag .., sen är det helg igen.

Fast ojdå, det var ju det här med att leva i nuet, ja.

3 kommentarer:

Cecilia N sa...

Och när jag ser de där tavlorna kommer jag att tänka på nickebotavlan. Har den kommit än?

(Eller har jag helt enkelt missat den?)

missis p sa...

hej hej....
Ja o imorgon kommer jag också med ett som alltid strålande glatt humör........
Hoppas hinna säga hej tilldej innan du går hem för dagen.
kram kram

Elisabet. sa...

Cecilia N: helt ärligt har jag tappat bort hennes namn och adress!
Nu skäms jag ögonen ur mig.

missis p.: å, malin, du är sååå välkommen!