fredag 16 oktober 2009

Tidig morgon ..


Liten kisse som jamar på turkiska och var morgon, vid frukosten nära havet, hoppar upp i mitt knä och får sig några små skinkbitar .., tar sig en tupplur på solstolen.
Året var 2005.

... och man vaknar kallsvettig och förskräckt och börjar att nysta baklänges i drömhärvan.

Åååå, så var det ja!

Jag skulle ut och promenera med tre stövarvalpar och plötsligt upptäcker jag att runt den enes hals har strypkopplet hakat upp sig och den lille krabaten håller på att kvävas och jag sliter i förtvivlan för att få valpen fri, så han får luft .., och mamma kommer rusande och hjälper till!

Vi befinner oss på gräsmattan hemma i Malå.

Och inte bara mamma, även pappa har återuppstått från det döda!

Alla dofter känns bekanta.

Doften av hundkoppel av läder .., och garagedoften ..., oljetråget .. och gräset där utanför.

Och känslan av de allra lenaste hundvalpsöron!

1 kommentar:

Mian sa...

Jag har de senaste veckorna varit inne i en period med helt bisarra och mycket detaljerade drömmar.
Jan säger att jag inte skall äta för sent på kvällarna (och ffa inte en speciell sorts sura godisar som jag periodvis konsumerar rent maniskt), men jag tror att det finns andra orsaker.