lördag 17 oktober 2009

Här har du ditt liv ....


Ikväll med den här madamen.

Och tänk om programledaren helt kunde lägga ner kidnappningen och låta någon annan ta över den biten.

Nu påminner det om spexandet i På Spåret, där han och domaren klädde ut sig och lekte pajas, ja, det blir enbart fånigt.

"Nä, det lyfter aldrig ikväll ...", säger pv när vi ändå kollar till slutet.

Ibland brukar pv skoja och komma med det där skämtet som lyder ..., "det var bättre förr, ja, ju förr desto bättre!".

Och när jag tittar på det här ., då är det precis vad jag också tänker.

12 kommentarer:

Tankevågor sa...

Orkade inte ens titta klart på det.
Jag tycker att de flesta som har varit har haft för KORT liv för att vara riktigt intressanta.

Äh, missförstå mig inte nu...ALLA människor är ju intressanta men när det gäller ett sånt här program tycker jag de ska ha varit med ett tag eller varit med om mycket.

Programmet med Jan Eliasson är det jag tyckte bäst om...han är en sån fantastiskt fin människa...och har mycket kloka saker att komma med.

gunnar i vaplan sa...

Byt programledare eller ännu hellre lägg ner den gamla programidén.

Mian sa...

Vi plågade oss igenom hela programmet, men borde stängt av mycket tidigare eller bytt kanal..

S o F sa...

Satt och tittade en stund på det gamla programmet med Tumba som du hade länkat till och minns hur väldigt bra man tyckte att avsnitten var då.

Maken och jag har också pratat om det nya "Här är ditt liv" och jämfört med det gamla.
Vi har inte riktigt kommit underfund med vad det är som gör att de nya inte alls känns lika bra som de gamla.
Kanske hänger det mycket på programledarna, Lasse Holmqvist var nog unikt bra i den här rollen. Och så på gästerna förstås...

Någonting saknas i alla fall i den nya upplagan.

Varma söndagshälsningar!

Turtlan sa...

Byt programledare tycker jag också!
Kommer inte på någon i nuläget att föreslå istället, jo Skavlan i så fall. HAN kan intervjua sina gäster han!

Wollter & Eliasson var bäst av de jag såg.

Såg inte på programmet igår men har det inspelat så vi får se om jag ser det.

Turtlan har talat :-))

Elisabet. sa...

Till er alla: jag säger som Londongirl, eller vi SA det igårkväll .., att det bästa är väl om man har gäster som verkligen har varit med om mycket .., kanske har hat ett långt liv.

Att skådespelare ska vara med, tycker jag inte är en självklarhet.

Ofta är såna (nu kommer en rejäl generalisering) så egotrippade och är inte alls lika intressanta när dom inte står på scenen (jag tror inte att S.Kyle är egotrippad, men många ...).

Ni som har varit med ett tag .. minns ni Elsa .., kvinnan som säkert var i 80-årsåldern och som hade varit med om så mycket .., hon hade hjälpt människor nåt alldeles enastående och ja, det var i Lasse H:s program?

DET var i mina ögon ett livsöde att ta del av.

Samma med Jan Eliasson och i viss mån Sven Wollter.

Stina Dabr. som skällde ut Oldsberg i pressen och beklagade sig över programmet, bjöd ju inte till det minsta heller.

Och hur trevlig och sympatisk Ingvar O än är, för det tror jag verkligen att han är, så ska det nog någon med superantenner för att klara av det här programmet.

Jag tror att Skavlan vore perfekt .., hade Ingela Agaard varit i livet skulle hon också ha varit superbra, tror jag.

Det måste finnas ett GENUINT människointresse i botten och inte bara en massa "flams".

Nu känns det som om "vi har roligt i 75 % av programmet och så tar vi in nåt sorgligt så där lagom .. och sist roligt igen".

Hela programupplägget känns ... krystat, tycker den allvetande kassörskan Nilsson .-)

gunnar i vaplan sa...

Det där med "Skavlan" är ingen höjaridé om jag får säga vad jag tycker. Han är väl inte så märkvärtigt bra, eller har jag missat nåt?
Och det är alldeles på tok för många "gubbar" som är programledare nu för tiden.

Elisabet. sa...

Gunnar i Vaplan: "det är med Skavlan ...". Jo, jo. Så pratar en man .-)

Denne Skavlan har, enligt mitt sätt att se det, en otrolig förmåga att skapa en trivsam stämning i en studio, PLUS att jag tycker att han vågar ställa lite annorlunda frågor och han vågar gå utanför manuset. (ja, jag känner förstås till alla manus ,-)
Jag nämnde ju Ingela Agaard, ja, just ja, hon är död .., men jag kommer inte på någon kvinnlig programledare just för tillfället som jag skulle tänka mig ha det programmet .., jag måste tänka en stund.

Turtlan sa...

En lyssnande person tänker jag.

Lotta Bromé?

Hon kan sin sak men samtidigt så vill jag ju höra henne i P4 Extra så flytta inte på henne!!!

Ja varför måste det vara "kändisar"?
Det finns ju så många personer som gjort spännande och viktiga saker mer i det tysta som inte är "kändisar".

SöndagsTurtlan

Rexxie sa...

Ni har tydligen glömt att Ingela Agardh redan haft programmet men under namnet "Ett sånt liv"?!

Jag tror att tiden har sprungit ifrån hela programidén. Vi vet redan allt om nästan alla kändisar, och att då sitta och tjata om det en gång till är väl tveksamt...

Elisabet. sa...

Turtlan: just det, hon är jättebra!

Rexxie: och jepp, jag tror att det ligger nånting i det. Tidningarna berättar ju redan allt och vem ska komma med överraskningar då ..? Jo, om man inte har kändisar med, men då kanske programmet inte blir lika omtalat.
Det var så det var med den här äldre kvinnan .., hennes liv var så fascinerande och inte en enda gång hade man hört talas om henne!

Cecilia N sa...

Den där tanten minns jag också. Åkte utombordare mellan isbergen i Arktis av nån anledning ...

Och hade nåt barnhem i Sydamerika eller hur det nu var.