fredag 9 oktober 2009

Meddelande till TT ...

Igår var en dag att minnas i pensionatets historia.

Då gjorde nämligen den här maträtten sin debut i huset.

Pensionatsvärden, en man som syltar, marmeladar och gör allt från grunden, trodde inte sina ögon.

Det gjorde däremot den mer förhärdade bloggmadamen, som vänligt tog paketet på en liten visningsrunda i pensionatet.

"Ja, så här ser det ut .., det är inte alls säkert att detta är första och sista gången ni får hälsa på här ...", sa hon snällt.

Det var väl ungefär då som pensionatsvärden tog sig för pannan.

6 kommentarer:

*P* sa...

*skrattar* Du är så härlig!
Nu blev jag sugen på att rulla köttbullar! ;o)

Cecilia N sa...

Men Elisabet, de är ju alldeles för salta!

Jag tycker inte alls om dem. Tacka vet jag min mormors saliga i åminnelse köttbullar och mina egna. Kryddpeppar ... ingefära ... älgfärs ...

(Min mamma köper mamma Scans.)

Evas blogg sa...

De duger, om man låter dem puttra i lite vatten först. Då försvinner lite salt.Om man sen gör en god sås till är de riktigt goda.

Mian sa...

Stek dom i lite kryddpeppar.

Elisabet. sa...

p, Cecilia och Eva: ja, ja, så hemska är dom inte och jag fräste dem med div. annat .. prinskorv, chorizo och potatis och ...., ja, det var väl allt .. och det blev hur gott som helst .-)

Inte är dom som min mammas älgköttbullar, men det hade jag väl inte förväntat mig heller.

Och mina egna var inga höjdare.

Elisabet. sa...

Mian: det blev svartpeppar.