fredag 9 oktober 2009

Namnsdagsbarn ...



Grattis Ingrid Petré i Falun .., Inger Lundqvist på Norran i Skellefteå .., jämtländskan Inkan i Stockholm .... och alla andra som heter Ingrid.

Jag tycker och har alltid tyckt att Ingrid är ett sånt fint namn.

Egentligen tror jag att det beror på att jag minns Ingrid Thunström, hon som var storasyster till min sommarkamrat hemma i Malå.

Ingrid med sitt mörka hår .., som kom från Oxelösund (ja, inte bara håret kom därifrån, även själva Ingrid ...).

Ingrid som var alltid var så snäll och som inte längre finns.

Och Ingrid Åström i Malå; alltid så vänlig som kund i affären .., nästan jämnårig med mig.

Hon finns inte heller längre.

Och Ingrid Marklund, lillasyster till Gunilla som jag alltid hade sällskap med till skolan, under precis hela skoltiden.

Och Ingrid Larsson som också handlade på Ica Nilahallen i Malå!

En till Ingrid .. nämligen den här rara madamen, som har det som andranamn och som sommartid håller sig inte alls många kilometer från pensionatet.

Grattis, grattis till er alla! från mig.

3 kommentarer:

Lena sa...

Å,tack :) Ingrid är mitt andranamn, men första om man ser till var det är placerat. Ingrid är fint, det tycker jag med

Elisabet. sa...

Då ska du genast hamna på listan .-)

Grattiskram till dig med!

Tankevågor sa...

Tack för att du påminde mig om vad som står i almanackan! Min syster heter Ingrid. :-)
Nu ska jag ringa henne...och grattis till Panter-Lena på din Ingrid-dag!