söndag 4 oktober 2009

Själv håller jag mig till nio gånger åtta ..



Om man sällskapar med en småländsk pensionatsvärd som dessutom är mattelärare, då är det kanske inte så underligt att man måste stanna till vid en byst av herr Pytagoras.

Därtill i staden Pythagoria.



Bloggmadamen har inga som helst problem med multiplikationstabellen eller vanlig huvudräkning, men se när det kommer till sånt här ..., då tackar hon för sig.

Men ta bilder av herr P och pensionatsvärden .., jo, men se det kan hon göra.

5 kommentarer:

Turtlan sa...

För min del så hamnar jag rätt som det är på flygdagar, flygmuseum, båthamnar och båtmässor oavsett var vi reser...

Förströr mig också då med att fota, titta på folk och allmänt fundera!

Sen måste jag bara säga att oavsett om personen är mattelärare eller ingenjör så har de många likheter!

Det enda som skiljer är att M är lite mer ljushårig.
Men resten är så lika så: Skägg, en vit t-shirt , beiga shorts med fickor och så klart en ryggsäck!

Tänka sig hur det kan vara :-))

Elisabet. sa...

Turtlegirl: ... och tycker om att vara sjön gör dom båda .-)

Christina sa...

Snygg pensionatsvärd framför ett monument som jag aldrig hade listat ut vad det var för något ;)

Kerstin sa...

Kul att se bilderna från Samos. Det är väl 5 år sen vi var där. Ja våren innan den stora branden. Vi gick och tog lokalbussar överallt på ön och träffade vänliga människor överallt. Middagen sent på kvällen åt vi ofta med ett par som hyrde vespa och fick se annat. men vi hade nog upplevt minst lika mycket. Ja, på samos fanns det mycket att uppleva trots att ön var så liten.
Nästa lördag åker jag och Maj Stenvall till Balcova och värmen hoppas vi.
Kram till er båda.

Margareta Lundgren sa...

Kul bild. Jg har verkligen jobbat med många elever för att få dem att fatta den verklighet, som finns bakom bilden så detta uppskattar jag.