lördag 14 november 2009

Ett sent kvällsfönster från ...



"Hejsan Elisabet,

Jag vill gärna bidraga med ett fönster.

Bilden blev inte särskilt bra, men det visar mitt fönster i vardagsrummet.

Till vänster syns min lampa som ger ett varmt ljus.

Bakom gardinen står en stor segelbåt, en påminnelse om vår andra Sverige-semester.

Min älskling gillar mycket segelbåtmodeller och så har vi några i hela huset.

Bredvid båten finns en blomkruka med någon slags kastanj som förhoppningsvis växer lite ännu.

Däröver hänger en liten träsol med ett prisma i mitten som fångar solskenet och sprider ut många små regnbågar i rummet.

Det är en present jag har fått från min bästis.

Varje morgon är det min första väg till det här fönstret för att titta ut och kolla vädret.

Elisabet, jag önskar dig allt gott för operationen. Jag ska tänka på dig och hålla tummarna.

Sköt om dig.

Stor kram från mig.

Tuvstarr."


//Tack snälla rara och jag blir sååå glad när ni berättar lite om era fönster. Nu ser jag ju liksom för min inre syn hur Du, Tuvstarr, går fram till fönstret och tittar ut ....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag säger som så att jag hoppas allt går bra, med operation och allt!
Hittar jag något vackert fönster så skickar jag såklart.
Varmaste kramarna från Västergötlandet!

Elisabet. sa...

Marskatten: å, tack snälla rara!

Cattis sa...

god morgon Elisabet!
Ska hålla tummarna för dig också.

Att ha zuchini raggmunken låter jättegott. Måste snart gå upp och äta frukost efter att ha läst om god mat hos dig.
Så sööööt kattunge :-)

kram
Cattis