fredag 13 november 2009

Och ....



... så säger jag hej och tack till dom på jobbet som är helglediga.

Där är vår egen charmör Lasse med rå galghumor.., ("stå still nu Bettan så jag får se hur du ser ut .., ja, om det skulle gå på tok och jag inte får se dig mer ...!" säger han smajlande .) och där är Emelie som på måndag blir kassaansvarig och kommer att sköta det med den äran och där är Rickard som har ont i sin vänstra arm efter vaccineringen och Helene, nyklippt och fräsig; tolv kilo har hon tappat tack vare Viktväktarna, plus en hel del egen viljestyrka.

Tolv kilo.

Det motsvarar tjugofyra paket små Milda.
Eller åtta fyra, förstås ..., trekilos julskinkor.
Eller tolv liter mjölk att slippa kånka på.
Eller tjugofyra halvikilos paket med köttfärs.

Inne i kontoret sitter chefen som "prater gotlenske" och han får också en kram.

Återstår nu två arbetsdagar.

Lördag och söndag.

Ikväll kommer pensionatsvärden.

På golvet här hos mig, trängs bananlådor.

Mina pelargonior ska få flytta till landet Halland .., för inte kan jag begära att ovanpågrannen ska vattna dem i flera månader.

"Men var ska dom rymmas ...?" säger pensionatsvärden.

"Ja, dina småpjuttiga pelargonior får väl allt maka på sig lite, nu när dom får kamrater ...?" svarar jag.

Och soffan Ektorp som i sex år har bott i den lilla ettan, ska få åka släpvagn till Halland.

Tänk, så spännande för en soffa .., tänk, vilket äventyr!

Och fotografierna av mina barn och av Emil och Emma och breven från mamma och alla kläderna (dom ryms nog i en låda ..?) och duken som Bente har virkat och lite annat smått och gott .., ska också med.

Det gäller att göra sig ett rede, ty under en stor del av tiden på pensionatet, ska jag vara ensam hemma om dagarna.

Ja, förutom lilla kattungen, förstås.

Nu ska jag cykla iväg och fånga en vänsterhand!

Ajöken, sa fröken.

Ps. Och ni anar inte vilka fönster som har kommit idag!! Ett underbart finurligt ett med posten (tack du rara Solbritt!) och några härligt somriga från Västergötland och ett vackert vintrigt fönster från Norrbotten !

Flera fönster tas gärna emot! Och ni som redan har skickat .., å, ni får komma med fönster hela tiden om ni vill!

Adressen: elisabet.nilsson@comhem.se Ds.



6 kommentarer:

Tankevågor sa...

....jag sitter och funderar om det ändå inte är så att du håller på att flytta för gott till Hallandet? ;-)

Vad roligt det ska bli att få se bilder av den lilla kattungen!! När kommer den till pensionatet?

Ellis sa...

Om jag inte förlorar förståndet helt (det känns som det är nära, idag) ska jag försöka få till nåt fönster jag med. Sådana måste väl finnas i Arvidsjaur också? :-)

Anonym sa...

Åtta trekilos skinkor väger 24 kilo
Men det är ju strongt att ha gått ner fyra skinkor också, eller hur

En som också borde banta

Elisabet. sa...

Londongirl: ja, vi får se hur det blir .., vi kanske blir galna på varandra innan sjukskrivningen är tillända .-)

ellis: oj, är det så illa ställt! Jag försökte ringa dig, men kom till en man .., och kom då ihåg att du bytt nummer Du kan väl maila mig det IGEN .., det nya .-)

Anonym: jag har omgående ändrat .-)

Ellis sa...

Haha, du kom till Grabben ju! Han har tagit över mitt gamla nummer. Så du höll dig inom familjen i alla fall. :-)

UllaMona sa...

Lycka till med operationen, och hoppas att det blir en bra konvalesentperiod i landet Halland