torsdag 12 november 2009

Lunch i England eller Sverige ...?



Om skillnader mellan människor i olika länder .., å, det tycker jag är hur intressant som helst att läsa om!

Från Australien berättar Matilda från sitt fikarum ..., och varje morgon har jag ett mail från min syster på samma kontinent.

Mest skriver hon om mat och vad dom har ätit till middag och det är alltid "skitgott!" skriver hon.

(Dessutom fyller hon år idag! Grattis Birgitta!)

Monet är makalös på att ta oss med på olika matställen.

Och skriver om mat så snålvattnet flödar hos läsaren ., det gör Christina ..., och i Portugal finns en annan madame, med rötter från Skåne .., och hon berättar minsann också lyriskt om mat.

Och Bert i Luleå ..., hans helgmiddagar är som menyn på Nobelfesten!

Sen har vi ju andra .., som inte bryr sig fullt lika mycket.

I Sheffield, i norra England, där bor Anna.

Och här berättar hon om sin matlåda och vad den gör med hennes arbetskamrater och det är helt klart hur intressant som helst!

(Och tänk ..., att nu vet jag äntligen vem "Annas mamma" är, som nu och då kommenterar här på sidan. Det är alltså Anna i Sheffilelds mamma ! Och jag är ju också Annas mamma.)

4 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

Hehe, ja jag är inte kräsen jag. :-)

Turtlan sa...

Kul få läsa Annas rader om matlådeäventyret i England.

Tack för tipset på en kul blogg!

Steel City Anna sa...

Ojdå, då får mamma tänka på vad hon säger :)

Vad kul att matlådeinlägget uppskattades!

Monet sa...

Tack för att du nämner mig bland alla andra kulinariska bloggare! Här i matlandet Frankrike är det svårt att inte berätta om den goda maten också.