onsdag 11 november 2009

När nyckelknippan inte är på plats ...


Fast detta var ju en annan lagård.

En av de egenskaper som jag tycker allra mest om, ja, när det gäller pensionatsvärden, det är att han har en sån inre "tåga".

Nån slags "jävlaranamma".

Man kan också säga att han är envis.

Så här skriver han bland annat i sitt senaste inlägg och jag tänker att detta är den mannen i ett nötskal.

"Kör i alla fall fram till bilen, stoppar klockan och börjar leta på allvar.


Samtidigt börjar insikten växa sig fast, de ligger i regnjackans ficka.


På jobbet.


17,3 km härifrån.

Vi
lka alternativ finns nu?"

Och när jag har läst klart, då inser jag att just den egenskapen, den värderar jag otroligt högt ifall det skulle vankas husrenovering.

Så där på allvar.

Mer om rullskideäventyret finns att läsa här.


5 kommentarer:

Turtlan sa...

Vilken kväll!

Den där PV...han är allt en pärla han!

Inget är omöjligt för en Smålänning... om han nu är det?

Turtlan

Elisabet. sa...

Turtlan: när jag fick hans vänstra hand för snart två år sedan, ringde jag upp och bad honom beskriva sig själv lite.

Jag hade då inte träffat honom på riktigt.

Efter viss tvekan .., så sa han att ..."jag tror nog att jag är en problemlösare".

Det stämmer på pricken!

Turtlan sa...

En 100 % problemlösare!

Tänk bara ha en del av hans problemlösande... det skulle räcka långt det.

Linda sa...

Han är one of a kind!

Elisabet. sa...

Lindalotta: åja, nu ska vi inte ta i för mycket här ..-))