tisdag 1 december 2009

Förmiddag på pensionatet ...



... blir Ring P1 med prat om muslimer och kristna .., grisnäring och polisvåld.

På bordet framför mig finns naturell youghurt, ett kokt ägg, valnötsbröd och lite annat smått och gott.

Två Panodil och en Cozaar ligger prydligt intill varandra och väntar på sin tur.

Kamraten, Durbis Retard, - hjärtpillret till herr pensionatsvärden -, får allt hålla sig tills i afton och ligger alldeles stilla på duken.

Ensam.

Och ute är himlen blå och på arbetsbänken sprider Julrosorna glädje.

Ungefär så.

8 kommentarer:

Christina sa...

Åh vilka vackra julrosor! Undrar vilket släkte de tillhör?

bettankax sa...

Tack Elisabet, min älsklingsblomma!:)

bettankax sa...

Tack Elisabet för vackra blommor! Julrosor är det finaste jag vet :)

bettankax sa...

men herregud va onödigt med dubbla kommentarer, men här kommer en till ;))

Elisabet. sa...

Christina: ja, visst är dom och jag har ingen aning om ev. släktförhållanden ..-)

bettankax: fast du varierade dig ju utsökt .-)

Annas mamma sa...

Jaa oh så vackra, naturen är underbar även nu. Lite lycka hoppas jag de skänker dig och avleder något det onda och smaken och doften på värdens valnötsbröd känns nästan ända hit:-)

Elisabet. sa...

Annas mamma: dom helt klart vackraste julblommorna, enligt mitt sätt att se det .-)

Anonym sa...

Den vanlifa julrosen heter Helleborus Niger på latin om jag minns rätt, så släktnamnet torde vara just Helleborus.Vet inte om de är ett alldeles eget släkte eller hör ihop med några andra. Men vackra är dem! ellem