tisdag 1 december 2009

Lycka är ...


Sigge Nilsson.

... att ringa jobbet och få prata med en glad och snäll Magnus och sedan en kortis med Karina som är på väg till kassan och sist av allt, med Sigges matte, Anna.

Hon är ledig idag och det är hennes telefonnummer jag har frågat efter.

Länge pratar om vi om jobbet.

Om stressen .., om att bloggmadamen inte är fullt ut ersatt och att det blir mycket kassaarbete för dom övriga och vi pratar om julen och om kunderna och nya tobaksskåp eller inte ..?
(Dylika sponsras av något tob.bolag och gissa om dom då vill dela med sig av utrymme .., nää, just det .., får man skåpet av Blend ska just den sorten vara dominerande och det är ju begripligt, men lite knepigt blir det allt.)

För Anna berättar jag om glädjen i morse .., den där mannen som vinkade så glatt i bilen och hans frus varma leende .., det är såklart nån slags saknad efter alla dessa små möten, sånt som jag är så van vid i mitt arbete.

Men mest pratar vi om lille Sigge.

Kattungen.

För så här är det .., att på söndag ska vi hämta honom.

11 kommentarer:

tomasrj sa...

Så mysigt. Tänker alltid på Torssons låt om Max och Nisse när jag ser en kattunge. "Min" katt, som egentligen är grannens, men som bor alltmer hos mig är fortfarande ganska liten och så där mjukt kelig då de ska pussas och måste ha kroppskontakt hela tiden och är så där "babyhullig" i pälsen och kroppen. Och spinner så fort man är inom en decimeters avstånd. Du har en lycklig tid framför dig Bettan!

qi sa...

Grattis Elisabet till Sigge! Underbar...

Evas blogg sa...

Nämen, ska ni få en liten kattunge!! Vad kul!

Linda sa...

Hurra!!! Äntligen en katt i landet Halland igen :)

Lisette sa...

Åh, så gott för dig att ha den lille gosingen på väg snart nu. Du ska se att livet kommr att te sig betydligt ljusare då. Snart är du i farten igen. Men jag har sagt det tidigare och det tål att upprepas: Man måste inte vara "Duktiga Annika" alltid!

mossfolk sa...

Söndag, det är ju jättesnart! Sedan blir det väl en massa kattbilder hoppas (och tror) jag.

Elisabet. sa...

Till er alla: ja, det ska bli hur roligt som helst!! Ååå, så mysigt med lite liv i huset när man är här!

Lisette: jag ger nog fel bild av mig i bloggen. Om du visste hur dåligt samvete jag har för att jag inte orkar nånting. På sjukhuset låg en rödhårig kvinna på 63 år .., hon skuttade upp och rökte och skulle tillbaka till jobbet inom två veckor och jag tänkte att .. men guuuud! Själv kunde jag knappt lyfta högerbenet.
Allt jag orkar är den där lilla promenaden till havet och hem och så några gymnastiska övningar.
Hela den här veckan har allt stått stilla. Inte minsta lilla framsteg, tvärtom.
Jag har haft mer ont.
Så det är bara att inse att människor är olika.
Man får ta det i sin egen takt.
Hur som helst ska det bli spännande att komma till sjukgymnasten i morgon .-)

Tankevågor sa...

Men vad roligt att ni äntligen ska hämta honom! :-) Jag ser fram mot kattbilder i massor här!!!

Ellis sa...

Åååå jag vill också ha en liten Sigge.

Så fin han är!!

Annela sa...

Lille Sigge kommer att få det så bra hos er. Lyckiskatt! Han är jättesöt!

Anonym sa...

You should take part in a contest for one of the greatest blogs on the net.
I am going to recommend this site!

My site anti cellulite treatment