lördag 5 december 2009

Insikt nr 171 ...


Trappan som jag ä l s k a r.
I mitten står en stor blombukett som fanns på plats när jag kom från sjukhuset.
Från två döttrar och en son.
Mammahjärtat nästan brast av glädje.

Pensionatsvärden ordnar frukost .., äggröra, stekt bacon .., kaffe/te .., mackor och lite annat, så där som pl.marm. - 09.

Under tiden ägnar sig västerbottensmadamen åt bloggande.

Dagens fönster och adventskalender.

Efter frukosten (tända ljus, småprat över bordet ..., Ring så spelar vi ....) studerar pensionatsvärden dagstidningen .., allt medan madamen dammsuger, diskar, torkar halltrappan och tar sig an badrummet.

Och nu ska herr pv fixa fågelbord och sätta sista spikarna i garagetaket.

Det kallar jag bra arbetsfördelning.

Och insikten ..?

Jo, att man gör det man är bra på.

Det är inte så noga det där vem som gör vad.

3 kommentarer:

-B- sa...

Ja,en god arbeidsfordelig er greit å ha.
Og hvordan man fordeler oppgavene er opp til hver enkelt synes jeg.

Ha en fortreffelig lørdag i Halland.

Her snør det

Kraaaaam

Elisabet. sa...

Bente: absolut! För mig spelar det ingen roll alls vad den ene eller andre gör och det behöver inte vara strikt uppdelat heller.
Huvudsaken är att det funkar.

Och här strålar solen.

S o F sa...

:)
Om maken hade fixat en ägg och bacon-frukost till mig, så kunde han ha sluppit torka trappan och "ta sig an" badrummet. ;) Kanske...

Jag blir glad över att du orkar/kan ordna där "hemma", för då tänker jag att rehabiliteringen går framåt.

Varma hälsningar!