lördag 19 december 2009

Mitt emot mig ...


"Det blir nog väldigt gott det här .., ja, lax smakar alltid bra ..!" säger han som är storebror.


... satt prästen, Lennart Martinsson.

Tjugoåtta år .., föräldrarna bönder .., han kommer från Småland.

Om allt möjligt pratade vi.

Om hur han trivs med sitt arbete .., vad som är bäst med det hela (mötet med människor, förstås ...) och mycket annat.

Denne herr Martinsson höll ett sååå fint tal vid kistan .., personligt och ändå inte smörigt.

Med på minnesstunden var även Gunvors kamrater från vattengympan .., där var grannar från hennes gata och där var vänner från förr.

Och två före detta sonhustrur eller åtminstone son-sambokvinnor.

En av dem, hon som är mamma till pv:s dotter, åkte med oss i bilen till Ljungby.

Liiiite spänd var jag nog .., men åååå, så rar och fin hon visade sig vara!

Hon, Mymmel, är född i Sundsvall eller om det var Härnösand .., är duktig skribent .., har i höst fått Halmstads Kulturpris och berättade om det hon nu håller på med.

Ja, det var trevligt att få träffa dem man har hört talas om och där var även musikerbrodern Ulfs barns mamma, Susanne, en tuffing som kör motorcykel och har arbetat i Japan av alla ställen på vår jord!

Härliga människor allesammans!

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Som du beskriver begravningen så tror jag säkert att Gunvor själv är nöjd med den. Fint tal av prästen och musik och nära och kära.....skönt att den blev så vacker hennes sista stund med er!

Att PV's ex visade sig vara en trevlig människa förvånar mig inte. Kan liksom inte tänka mig att PV skulle haft ett "helt-bort-i-tok-konstigt-fruntimmer" förut. Det verkar han för klok för. :-)

Elisabet. sa...

Londongirl: jag sa samma sak vid middagen ., att här hade nog Gunvor trivts .-)

Och att pv har gott omdöme när det gäller val av kvinnor .., det vet vi ju alla .-) *blink*blink*