onsdag 16 december 2009

På agendan ...



Idag blir det debut för bloggmadamen när det gäller att ta bussen från landet, in till stan.

Buss 350 .., från Stensjö till Halmstad.

Till Centralorten.

Först ska jag krycka mig till hållplatsen som ligger en bit längs vägen och så blir det en åktur på kanske fyrtiofem minuter .. men sedan ska vi vara framme vid stora torget, alldeles mitt i stan.

Som ett äventyr är det.

Känns det.

På hemvägen blir det lift med pensionatsvärden.

Och pElle och Sigge Nilsson ska vara ensamma alldeles själva och jag är inte alls orolig .., nu hälsar dom på varandra och även om pElle fräser till mellan varven, så går det bra.

Sigge vet var gränsen går.

Mest ligger dom för sig själva och sover .., den äldre uppe i sängkammaren i korgstolen ..., och Sigge på soffan Ektorp .., eller på stolen i köket .., eller i pannrummet där det är så ljuvligt varmt och skönt.

Och ute ligger snön ännu kvar.

3 kommentarer:

Annas mamma sa...

Ha de så trevligt i stan Elisabet! Hoppas du får en riktigt rolig dag där, finns kanske något läckert att ta till en god kopp kaffe och annat vackert att titta på? Så får PV ta hand om dig ikväll som lite kompensation för billyft m m.:-)

Torun sa...

Ja, ha det så bra! Tänk, jag som jobbar i biblioteksbranschen har ännu ej besökt Halmstads fina bibliotek. Men kanske det kan bli av... någon gång...?

Evas blogg sa...

Hoppas du får en riktigt fin dag och att du kan njuta av stadslivet. Kanske ett cafébesök och något trevligt inköp.