torsdag 17 december 2009

Oj, oj, oj ....!


Det händer sannerligen saker i den här familjen.

I fjol dog min mamma i början av april.

En vecka efter hennes begravning halkade jag och bröt handleden.

Ytterligare en vecka senare dråsar min australiensyrra i marken när hon ska beskära ett träd, och ligger medvetslös på neurologen och det är ovisst om hon ska klara sig.

Det gör hon.

För knappt två veckor sedan dog pv:s mamma, Gunvor.

I morgon är det begravning.

Och igår hände detta hos min australiensyrra.

(Och jag ler när jag läser ABC-news text ..., det där om "elderly couple ...."

8 kommentarer:

Annas mamma sa...

En liten hälsning i mail!

Annas mamma sa...

Oj säger jag bara efter att ha tittat på ABC news.

Evas blogg sa...

Va?

malin sa...

Huvaligen! Hoppas alla klarade sej helskinnade.

Annas mamma sa...

Elisabet, du har fått en liten mailhälsning av mig.

Bloggblad sa...

Men kära hjärtanes!!! Eller "tjistanes" som min mormor hade sagt...

En timme innan jag traskade iväg på skolavslutning idag, fick jag veta att den 57-åriga kvinna som krockade i måndags (där jag åkte lite tidigare samma dag) och som ligger med livshotande skador på intensiven, är min kära kollega på den skola jag åker till 2ggr i veckan... Jag har mycket svårt att tänka på nåt annat än att skicka böner och tankar åt hennes håll.

Och grannfrun begravdes i dag... lite sorligt känns det mitt i jullovsglädjen.

Matildas fikarum sa...

Oj, oj, tur att det inte gick värre! Vilken chock.

Mian sa...

Men jösses...
Så obehagligt, vilken chock de måste ha fått!