tisdag 16 februari 2010

Kan det möjligen ha med åldern att göra ..?


Det var länge sedan man skrev ett kassaschema nu.
Kommer man ens att komma ihåg hur det hela gick till ...?


I somras, då kunde det låtahär från mejerikylen på jobbet.

Och då visste man .., jahapp, nu är Olof eller Fredrik här.

Och volymen var på nästan-max och jag kände hur blodtrycket rusade i höjden.

Nej, inte alls av ilska, men av stressmusiken.

På Facebook skriver Fredrik, när jag kommentar just det här youtube-inslaget:

"Sveriges mesta mejeri?? Saknades bara rökmaskin o laser där inne!! =)
Bettan. Tur du inte var inne i mejeriet då! =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så fruktansvärt vidrigt.
PV

annannan sa...

Oj. Blir det inte filmjölk av alltihop!

Elisabet. sa...

pv och annannan: det hände att jag slet ut kontakten på lagret .-)

Fast på ett snällt sätt.

Annas mamma sa...

Fasansfullt! Risktillägg ska betalas om folk måste höra på sådant! Hänsyn måste finnas på schemat också!

Elisabet. sa...

Annas mamma: jag läste eller lyssnade kanske till Caroline Krook, biskopen .., som berättade att hon på sitt sommarställe hade lyssnat till nåt sånt här .., det var grannen som hade bergsprängaren igång .., och hon gick dit och drog ut sladden.

Men hon blev förstås polisanmäld.

Jag förstår henne tillfullo. (dvs, om man har på full speed, jag skulle inte inbilla mig att någon vill lyssna till min musik på högsta volymen, nån granne alltså ..).

Elisabet. sa...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article289462.ab

Nåja.

Det här ser ju inte ut som "sån här musik".

Jag reserverar mig.

Annas mamma sa...

Kommer ihåg när det skrevs om det, och kan förstå henne till en del. Om hon åkt iväg från stress och annat och ville ha lite ro på landet. Tydligen var musiken igång oavbrutet hos grannen kom det fram sedan och de ville att alla skulle få tillfälle att "njuta":-)

PS Vår granne på landet är nåt liknande fast det byts ägare snart troligen. I somras kom först pappan med lillpojken, är två år, de väntade på mamman som skulle komma senare. Hon kom och då satte
vansinnesmusiken igång till 4 på morgonen, öppna fönster, det dånade. Hade väldiga funderingar på barnet och hur det står till med förståndet hos föräldrarna. Och detta hänt rätt ofta men jag har då trott att barnet ej varit med men så fel man kan ha!