måndag 29 mars 2010

Måndagsfönstret ...



"Medan vissa gottar sig i vårsolen finns en annan verklighet längre norrut.

Det här är utsikten från köksfönstret i stugan vid Storavan.

Snön räcker upp till taket.

Senaste dygnet fick vi ytterligare 15 cm nysnö...

Skyll dig själv kanske någon tycker.

Javisst, jag har gjort ett val som bor här.

Hälsningar Jom."

Sedan kommer ännu ett mail.

Då skriver Jom så här:

".....men jag måste erkänna att det kan kännas litet tungt ibland.
Jag längtar efter bar asfalt..."

2 kommentarer:

annannan sa...

Här kommer en sympatisuck till Jom.

I Porto har det varit strålande ljuvligt utomhusväder hela helgen. Och idag har det ösregnat oavbrutet i tre timmar.

Cecilia N sa...

Jag som hade funderingar på att fotografera det som stack upp av min cykel, som jämförelsematerial till "kratta gräsmattor" och sånt annat sydligt tjafs.

Men Jom vann "tävlingen" innan den ens startat ...