måndag 29 mars 2010

Världens bästa Emma fyller 13 år ...


Och längst inne i mormorshjärtat har Emma Elisabet ett eget litet rum.
Det har hennes lillebror också, så ingen tror nåt annat.

Tänk, så mycket glädje den här tösen givit sin mormor!

På bilden här ovanför är vi i Grekland, på ön Kefalonia.

Två veckor tillsammans och bara en masssa ljuvlig glädje!

Vi hyr moppe och kör uppe i svindelhöga bergen och vi äter vinkokta musslor med pasta och sista veckan fixar Emma luncherna och bjuder mormor på grekisk sallad och toast.



Och här, Allsång på Skansen - Emma och mormor -, några år tidigare.
Jag satt där och höll plats från tio på morgonen och fyra timmar senare anslöt Emma.
När klockan var halv tio på kvällen, gick vi hand i hand över Djurgårdsbron och på Strandvägen kom Emmas mamma och hämtade oss.



Kefalonia igen och kassörskan Anna i lilla kvartersbutiken.



Och Kreta, augusti 2006.
Förhållandet med helsingborgaren hade kapsejsat och Emma fick ta hans plats.

Vi bodde i Chania och gick vilse första dagen och vi bevittnade ett grekiskt bröllop och Emma höll i en stor orm.



I badrummet jämförde vi våra fötter.
Mormors med låtsasmålade tånaglar och Emmas till höger.

Och idag blir den här tösen tretton år och jag älskar henne så mycket så det gör ont i magen!

Grattis, grattis Emma!

3 kommentarer:

cruella sa...

Grattis till Emma - som är lika gammal som min tös, ser jag nu:-)

Det är en ljuvlig ålder.(Det har jag tyckt om nästan alla åldrar:-)

Elisabet. sa...

cruella: tänk, så olika det är ..., mina är 38, 34 och 24, ja, dom blir det i alla fall i år .-)

AP sa...

Grattis Grattis den finaste av finaste Emmor!