lördag 3 april 2010

Ringvägen 29 och 31 ...


Bilden är tagen av Anna idag eller igår.
Bakom huset finns sjön.


Huset till vänster är mitt barndomshem.

Ett hus som inte alls är - eller har varit - i min smak.

Och bara ett enda fönster på hela långväggen!

Inflyttning 1955, då var jag ett och ett halvt år.

Och så såldes samma hus 1993 när flyttlasset gick till Skåne.

Då fick huset också ett delvis nytt utseende, med panelklädd överdel.

Och det vackra trähuset till höger, där har bloggvännen Leina bott tillsammans med sin familj.

Och titta så mycket snö!

Grannarna brukade le stillsamt när jag varje vårvinter började skotta snö som slängdes ut på gatan .., allt för att fortare få en skymt av grönt gräs.

1 kommentar:

Leina sa...

Jag har också berättat om hur vi brukar hjälpa våren genom att skotta ner snön på vägen... Det tycker de är hysteriskt kul,,, =)