torsdag 6 maj 2010

Hemma eller borta ...



Tågresan från Halland till Skåne blir vilsam.

Mest sitter jag och tittar ut genom fönstret.

Utanför Båstad har kossorna fått komma på grönbete ..., i Ängelholm kliver frisöreleverna ombord .. (ni vet, dom som sa att det hårschampot som jag använder, kan liknas vid cykelolja ...) och i Lund har så gott som alla gatuhusen nära stationen blivit översållade med klotter.

I Malmö råder isvindar och det är kallt och hurvigt i tåget.

Mitt emot och intill mig sitter ett större sällskap danskar.
Det pratas om skolverksamhet, dagis och kartoffler hit och dit.


Gudhjem på Bornholm.
Som en blandning av Skåne och Danmark.

Så mycket förstår jag, som att sällskapet ska till Bornholm.



Och väl hemma i Ystad tar jag cykeln och susar iväg hemåt och allt medan kaffebryggaren sörrrplar, tittar jag in på Möllers och köper mig en Palermobulle och hemkommen igen upptäcker jag att Fru Pelargonia har börjat blomma, allt medan tulpanerna har vissnat och saligen avlidit, men solen visar sig och himlen är ljust blå.

Ungefär så är det.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Här har det promenerats i skogen bland alla vårdofter och kvittret från träden. Pappersarbete och svara på jobbmail har det också donats med.
Nu väntar disk och sen, sen får jag dricka kaffe och sticka som belöning.

Elisabet. sa...

Ulrika: (när ska jag lära mig att det är du .-)) och jag ska klä om och göra mig klar för fyra timmars säkerhetsutbildning .., det är nåt med brand och kanske livräddning mm.

Slutar åtta.
I morgon Halland igen .., med fyratåget.

Jag borde väl snart få medalj av Skånetrafiken .-)

Ulrika-Ellis ;-) sa...

Och jag av SJ. Ojoj, det är många slantar dom får av mig varje månad...

S o F sa...

Bilderna!! Tack E!