lördag 8 maj 2010

Nu ger jag upp!



I vanliga fall ligger såväl pElle som sigge nilsson hos pensionatsvärden.

Ja, på hans sida av sängen.

Nära, nära honom.

Det spelar ingen roll hur mycket jag lockar och har mig, nix, det är hos honom dom vill vara.

Igårkväll föreslog jag listigt att vi skulle byta sida av sängen, herr pensionatsvärden och jag själv.

"Visst ...!" sa han vänligt.

Så vi bytte.

Det tog tre sekunder så satte sig katterna upp och tittade häpet på förändringen ..., och sedan, vips bara, hoppade dom ner frn sängen.

I morse vid sextiden kom sigge uppskuttande och lade sig vid mina ihopkurade knän.

"Men hej lilla sigge!" utbrast jag lyckligt.

Då sätter sig sigge upp med världens fart och tittar sig omkring!

"Va? Vad är nu detta?!!"

Och så kliver han raskt över ravinen, dvs, sängmitten, och lägger sig hos husse.

Nöjd och belåten.

Och pensionatsvärden, han smajlar minsann också belåtet.

12 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ja, se katter!! ;-)

Kan det vara så att du snurrar och far runt när du sover och PV ligger mer still? Det kan ju i så fall kanske förklara att de väljer att sova hos honom.

Elisabet. sa...

Londongirl: absolut! Jag snurrar HELA TIDEN, medan pv lägger sig på rygg och ligger så hela natten.

Tänk, att det kanske är så enkelt?

Anonym sa...

Jag undrar om det inte finns andra, mer subtila, förklaringar.

PV

mossfolk sa...

Haha, ja, det är hårt att bli bortvald ;)
Här finns en lurvig som alltid sover vid hussens fötter, oavsett var vi sitter. Vad ska jag skylla på? Att jag... viftar på tårna?

Elisabet. sa...

mossfolk: det är säkert därför .., tåviftandet .-)

Linda sa...

Åhhh, jag vet hur det känns, på pricken! Men jag ligger stilla...

Mian sa...

Hm...
Kanske luktar PV på något särskilt tilldragande sätt?... gott alltså ;) bara en smula godare än du gör menar jag alltså... ;)

Elisabet. sa...

LindaLotta: tack för att du förstår .-)

Mian: ja, hur ska du nu ta dig ur detta ..-))

Tankevågor sa...

Tänk att vi har det precis på samma sätt här. Kan inte fatta att man kan ligga så still som min Anders gör hela nätterna.
Jag snurrar och har mig hela nätterna.

....subtilt eller inte en förklaring ÄR det i alla fall. ;-)

Turtlan sa...

Grabbgänget håller ihop?

Eller är det pga att det är PV som ger dem mat och finns hemma varje dag när Du far och jobbar söderöver?

Tänk om man kunde fråga dem....?

Mian sa...

Elisabet: jag menar ännu godare än riktigt gott ;)

Elisabet. sa...

Londongirl och Turtlegirl: jag förstår - helt ärligt - varför katterna är så förälskade i pv .. han bryr sig inte så mycket i dem .., föser hellre ner dom på golvet än fjäskar och har sig .-)

Mian. ,-))