lördag 8 maj 2010

Lördagspyssel ...



Röjer i tvättstugan.
Får oroliga blickar från pensionatsvärden.
"Du slänger väl inte ...?" säger han.
I dammsugarpåsen finns nu små solrosfrön.



På fönsterbrädan: BB-avdelningen.
Och nej, jag har ingen aning vad som här har planterats.



Och på köksbordet ...., den outsägligt vackra koppen som jag fick av Anna-Karin.
Vitsippor.
Ett ljus som snart brunnit ner .., och den där ljusstaken som jag först nu har lärt mig att tycka om.

Ute är det hällregn.

Och från radion hörs Salem al Fakir sjunga att han ska fortsätta att promenera.

5 kommentarer:

S o F sa...

Tack för snällord om kyrkogårdsbilderna! :)

Du vet säkert själv att ibland kan man känna sig lite "udda" när man går omkring och fotograferar.
Lite så var det för mig när jag gick omkring på kyrkogården och fotade detaljer till inlägget.

Här i Västergötland så är det just nu SNÖblandat regn och idag är det 8:e maj...

Men jag klagar inte. ;) För nu blir det förmiddagskaffe tillsammans med maken. Mysigt.

Varma hälsningar!

Lisette sa...

Rofyllt och vackert. Men du? Visst har du redan röjt i tvättstugan- på den här bilden? Så här prydligt ser det ut hos mig EFTER en röjning. Säg ja annars får jag totalkomplex, snälla.

Elisabet. sa...

Lisette: nej, detta är såklart innan jag började att röja! Det ser ju för hemskt ut, tycker du inte det?


Nä ..., jag skojar bara .-))

Detta är efteråt.

Elisabet. sa...

Men så konstigt Lisette, jag har fått din kommentar till min mailadress, men den syns inte här ...?

Turtlan sa...

Inget hällregn här men bara knappt + 9 c eller något sånt.
Är det Maj månad nu?

Idag skulle vara en perfekt dag åka och köpa grönt till balkongen eftersom jag är ledig och inte så mycket annat på programmet.
Men vädret är då inte i läge för det så det får vänta.

Så där som Ni bor skulle jag gärna vilja bo. På landet men ändå med hus runtom och staden inte långt bort.

Längre framöver kanske..?