lördag 17 juli 2010

Kanske på Ica ...?



Närapå hälften av alla män på dejtingsidan, var alltid omåttligt intresserade av ens bystmått.

Först ett vänligt mail med lite småprat och allmän presentation, sedan kom frågan hur stor eller liten byst man hade.

Jag brukade fråga om dom ville ha måttet med eller utan behå?

"Vad då med eller utan behå ...?" svarade då männen, och då förklarade jag att .., ja, med behå blir det liksom nåt helt annat, ty låter man naturen ha sin gång och slänger behån på soffkarmen, - allra helst om man har fött och ammat tre barn - , då förvandlas bystmåttet till ett längdmått.

Då tackade många av männen för sig och menade att vi nog inte alls passade ihop, nä, men tack och bock, adjö, ha det så bra.

Men en blev kvar.

Han som idag ska inhandla silikon.

19 kommentarer:

Mian sa...

HA HA! Du är bara helt underbar!

Hur får man tag i dom? Dom som tycker det är lika okey med längdmåttet? Dom har även andra underbara egenskaper och värderingar vill jag tro.
Jag är inte så sugen på att testa datingsajter...

S o F sa...

:D Tack för dagens första skratt!

Evas blogg sa...

Hahahaha.......du är rolig du!!!

Amber sa...

Haha! Bra! Min erfarenhet av dejtingsajter är inget vidare, tyvärr. Vi hann inte ens till bystmåttet. :-)

Elisabet. sa...

Mian, Amber, S o F och Eva: jag träffade kanske tio män och fikade med .., under en sommar, alltså.
Alla, utom en, var jättetrevliga!!

Problemet med mig var att jag liksom inte trodde på det sättet att mötas, så jag utgick och sa alltid att .., ha inga förhoppningar, vi tar bara en fika.

Fast nu glömmer jag ju mannen i mörkaste Småland som jag åkte till .., ja, jag var totalt utan förstånd, men han var trevlig han också.

Till sist tappade jag sugen för dejtingsidan .., man kände sig som en vara till försäljning och det hade jag ingen lust med. Det var så mycket Yta.

Och så fick jag ju igen pElle och då tyckte jag att livet blev fullkomligt.

Efter någon månad hörde en av männen - som hållit sig väldigt lugn på sidan - av sig och frågade om det hänt nånting, eftersom jag aldrig var där numera?

Det var pv.

Och så mailades det länge och telefonpratades länge och jag var mycket bestämd: vi var bara kompisar ,-)

Men ack, se hur det kan gå! Nu sitter jag i en Friggebod i landet Halland ,-))

Bloggblad sa...

Hm... man ser hur det kan gå, om inte behån är på!

Jag gapskrattar åt ditt inlägg, samtidigt som jag tycker att utseendefixeringen är lätt tragisk. Fast jag erkänner att om jag dejtade via nätet, skulle alla karlar med hängbuk gå bort direkt!

Observera att jag INTE har stavat fel!

Men du - kan man köpa silikon och fixa pattarna själv?

Elisabet. sa...

Bloggblad: jag minns en man som var såååååå trevlig, det var Kapten Sjörövare, och så skickade han en bild och jag höll på att svimma av fasa.

Nå, jag tänkte att så viktigt är ju inte utseendet och det kan man ju inte gå efter .., så jag skrev att han såg i alla fall ung ut.
så kom ett nytt foto .., å, nu blev det bättre .., och till sist ett tredje, det var sjörövaren själv ,-)

Ett finurligt sätt. Allt blev ju bättre ,-)

Vad hade jag för krav själv?

Nja .., det där med humor är ju otroligt viktigt och så ingen överkammad flint.

Lite tjocka magar spelade nog ingen större roll ,-)

Anonym sa...

Tack för skrattet! Fullträff till svar!
Att det är så viktigt.... ?

För min egen del så står det en man just nu i köket på stugan och diskar. Samma man som dök upp när jag också slutat med dejtingsidan. Så visst kan man hitta män som är pärlor och som inte frågade efter bystmått utan istället drack mjölk o åt släta bullar framför web kameran då i begynnelsen.

Turtlan på stugan.

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, här var det aldrig fråga om webb-kamera, sånt blev jag raskt avskräckt från, då en eldig norrman (inte Akkurat & Morsomt) raskt drog av sig kalsongerna mitt framför sin kamera och ville visa upp Sin Stolthet.

Ja, liiiite nyfiken var man ju allt .., men jag klickade ändå bort mig .-)

Och jag minns en busschaufför i Sthlm som beklagade sig över sin enorma ...ja, skatt och jag föreslog att han kunde använda den som blinkers, du vet, såna här som fanns förr i tiden.

Han ville inte heller prata med mig mera. Jag visade förmodligen inte tillräcklig entusiasm ...

ab sa...

Blinkers! Haha! Jag kan se det för mig...

Jag tror de här männen blev djupt förnärmade när du inte visade vare sig skatter eller Stolthet tillräcklig respekt.

Gerd sa...

Vad ska pv använda silikonet till .....??

Anita sa...

Hahaha... åt alla inlägg och kommentarer! :) :)

Du är i alla fall modig du, Elisabet, som vågade dig på dejtingsaiter! Jag skulle aldrig ens ha prövat alt. vågat om jag var i den situationen.

Du ÄR modig!

Anita sa...

Förresten... vad skulle PV inhandla?
Sillben? Sillkorn? Nå´t med sill är det, eller hur?

Anonym sa...

Nej, mina damer. Silikonet som numera har inhandlats ska användas för att täta en liten läcka i altantaket.
Så spännande var det alltså med det.

PV

Cecilia N sa...

Jag har en känsla av att om jag hade skrivit in mig på en dejtingsida idag, och maken sammaledes. Då hade inte datorn haft vett att sammanföra oss.

Tur att det fanns en pv till slut till dig, Elisabet.

Men en sak fattar jag inte riktigt: vad gör ni i friggeboden?

Elisabet. sa...

Cecilia N: pv har gäster i sitt hus, tills i morgon, därför är vi här.

Och vad då ..., tur att det fanns en pv till dig, till slut .-))))

Tur för honom att det fanns en Bettan, till slut .-)

Jag hade ju beslutat mig för att leva med pElle resten av livet.

Helt förvissad är jag att man kan ha ett bra liv som ensamseglare, men om man har levt i ett bra förhållande ( i stort sett) under många år, (ja, man kan skilja sig och ändå ha haft det lika bra som många andra .., man kanske växer ifrån varandra eller nåt sånt ..?,), ja, då vet man också hur TREVLIGT det kan vara att dela tillvaron med någon.

Så tror jag.

Elisabet. sa...

Smulan: ja, men det var ju inte farligt att fika bara .., och man fångade många vänsterhänder .-)

Peter sa...

Efter en lång dag på jobbet, som snart inte längre är mitt jobb, känns det befriande att av dig bli bjuden på varmt skratt.

Nåja, i allvarlighetens namn är det förstås inte något att skratta åt...egentligen, utan snarare något att djupt beklaga.
Ja inte att pv haft turen att möta dig, för det är honom enbart att lyckönska, utan att det finns mogna män som finner kvinnors bystmått intressant.

Nä, det där med dejtingsidor fortsätter jag att hålla mig borta från.

Hälsar herr fotograf varmt!

Elisabet. sa...

Peter: det ska bli spännande att följa dig på flytten .., för du berättar väl hur det går och känns ..?

Nja, dejtingsidor är nog inget för mig - jag är för rationell, tror jag - och för lite romantisk .-)

Man skulle kryssa i vad som var romantiskt .., att vandra hand i hand på en strand .., att få champagnefrukost på sängen .., sånt.

Nä.
Men att bli pillad på armen .., eller få håret borstat .., åååå, det hade varit nåt det .-)