tisdag 13 juli 2010

Tänka sig ....

... att redan efter två dagar som inte-längre-anställd i butiken, känns allt annorlunda.

Jag står i kassakön och känner mig plötsligt enbart som kund.

Tänker att ..., hoppas dom ropar på hjälp.

Dom som har varit mina arbetskamrater är fullt sysselsatta.

I lilla kontoret sitter cowboy-maria och knåpar med fruktordern.

Karina ska skriva prisetiketter till blommorna.

Hanna A frontar vid tvättmedelshyllan.

I mejerikylen skymtar jag Håkansson och Emile äter lunch och skriver samtidigt veckoschemat.

Allt är som vanligt.

Och ändå inte.

Sen cyklar jag hemåt och känner vinden mot kinden.

2 kommentarer:

bettankax sa...

Märklig känsla?! Tänker att du haft tiden för dig att låta beslutet ditt mogna, fått "göra klart" och avslutat på ett bra vis och nu börjar något nytt. Modigt och lite spännande, tycker jag!

Elisabet. sa...

bettankax: ja, och att man redan känner sig .., ja, som att man ställt sig "vid sidan om" och det är ju precis vad man har gjort.