onsdag 14 juli 2010

Överraskning ...



Det är när jag kommer hem igen från återvinningscentralen i Hedeskoga, en bit utanför Ystad, med härligt böljande fält runt omkring .., som jag upptäcker flyttbilen från Halmstad.

En släpvagn, hyrd i Tylösand!

Och med en vit soffa som står på plats där innanför.

Ingenting förstår jag, för pv ska inte komma förrän ikväll!?

Men det visar sig vara grannen i porten intill som också ska flytta till Halmstad och nu är hennes föräldrar här och hjälper till med flytten och dom frågar var jag ska bo .., "ååå, i Stensjö? men det blir ju fint, där är så vackert nära havet!" säger kvinnan och önskar lycka till.

Och nu blir det ännu en sväng till återvinningen.

Ajöken, sa en svettig fröken.

2 kommentarer:

UllaMona sa...

Jag önskar dig lycka till med flytten till landet Halland...jobb får du säkert...jag var åxå 56 när jag flyttade till landet Jämtland och jobb fick jag på studs. Jag har inte en endaste sekund ångrat att jag prövade vingarna på nytt.
Kram

bettankax sa...

Men va du sliter o släpar!! Glöm inte att dricka mycket!! Kram