tisdag 13 juli 2010

Nytt liv ...


Å, alldeles förfärligt ovant känns det att inte behöva ställa klockradion på 06.00, även om jag alltid är vaken minst en timme innan dess.

Nu vaknar jag ändå och vet till en början inte om det är vanlig vardag eller semester?

Jaha, ja .., det är ingetdera, egentligen.

Och vid sjutiden går jag till Söderberg & Sara och köper det goda brödet och vi äter frukost med tre öppna fönster i mitt vardagsrum och en liten fläkt som oupphörligt sprider lite kyla, men bara lite.

Om en halvtimme börjar en ny fas i mitt liv.

Arbetsförmedlingsfasen.

Det ni.

3 kommentarer:

Lena sa...

:) Dit ska jag åka med dottern idag, fast vi tar nog den i H-stad. Jag har bara varit där en gång i mitt liv. Ska bli intressant att följa dina besök där:) Jag tror i och för sig att du klarar dig utan deras hjälp, men det är ju lite papper och sånt som ska vara rätt...

Monet sa...

Lycka till och hoppas du får en bra förmedlare. En som ser dina kvalifikationer och kan sätta ihop en bra "profil" och tipsa om hur och var du ska söka jobben.

Det kommer att gå hur bra som helst!

Elisabet. sa...

Lena och Monet: jag tycker att det är jättebra med coacher och profiler, men det är inte riktigt min melodi.
Jag gör nog som jag alltid har gjort, dvs, sticker in näsan i olika butiker och lämnar kopior på snällord och annat och får väl locka med att dom inte behöver behålla mig mer än möjligen åtta år .., sen är det pension .-)