söndag 11 juli 2010

Slut i rutan ..


På chefens skrivbord ...


Klockan fjorton-och-arton-piiip.

Ja, så är mitt klädskåp rensat från diverse inköpslistor, två petflaskor, plus ett hekto kattsand.

Vad kommer jag att minnas mest från just idag?

Jo, kvinnan i 60-årsåldern som kommer från kassan mitt emot och tar min hand och ler så innerligt, innerligt varmt och säger .."tack för all vänlighet under alla åren, även på Fridhems Livs".

Och Karin, barnmorskan, som kommer gående vid charkkylen och har med sig present och en vit pion och står där med armarna utsträääckta som till kom-får-du-en-varm-kram och det känns som om mitt hjärta ska rämna.

Och bloggvännen, hon som har det varmaste av leenden och som är så len om huden, jo, jag vet, för jag strök henne över armen.

'
Och på "mitt" bord ., där ligger välkommen-tillbaka-brev till Emelie, som har haft semester.
Det är hon som nu ska ta över kassajobbet.
En av mina döttrar sa en gång att det här med överstrykningspennor, "det är nånting som är typiskt för mamma."
Så är det verkligen.
I min väska finns nästan alltid en rosa och en lila variant av dessa.

Men nu är det över.

Nu ska jag öppna en ny grind i livets hage.

4 kommentarer:

Mildamakter sa...

Hurra för dig - som vill och vågar! :o)

Elisabet. sa...

Mildamakter: ,-))

Evas blogg sa...

Grattis till en modig tjej i sina bästa år!!

Elisabet. sa...

Eva: ,-)) Tack du!