söndag 31 oktober 2010

Bra reklam ...



Det här tycker jag är jättebra reklam!

En rubrik som gör att man hajar till lite och tänker efter.

Fortsättningen lyder:

- Hos oss är det intresset som styr, inte lönen. Det blir en helt annan glöd när man ställer upp frivilligt.

Viktor Töllefsen jobbar som stuveriarbetare och lastar fraktbåtar. Ulla (till höger på bilden) är skeppare och säljer fritidsbåtar. Torbjörn (med ryggen mot kameran) är navigatör och jobbar som ekonom.

Bland de frivilliga på räddningsstationen finns också ingenjörer, projektledare, montörer, maskinbefäl, studenter och en vd."

Det hela handlar om Sjöräddningssällskapet.

7 kommentarer:

Christina sa...

Ja, det där fick mig att haja till ;-)

Elisabet. sa...

Christina: ja, det är väl det bra reklam gör .., får en att tänka till ,-)

Anonym sa...

Du... Jag leeeeer så Superstort nu!
Å jag vet en till som skulle göra det!
Mycket!

Å du vet varför tror jag.

Så sant så.
Bara frivilliga som går upp kl tre inatt (eller om det var fyra...) för att öva :-))

Kramtack!

Turtlan

Elisabet. sa...

Turtlan: hälsa den frivillige! pv har också varit med ,-)

Cecilia N sa...

Här har vi inte kommit längre än till att betala.

Elisabet. sa...

Cecilia N: men det räcker väl! Alla kan inte ge sig ut och rädda människor i sjönöd ,-)

Turtlan sa...

Den frivillige kom hem hit efter nästan 10 timmars övning ute på sjön.
Trött och mer än nöjd.

Små hjältar i vardagen som ger sig ut på sjön om det är nöd. Helt frivilligt.

Har PV också varit med?
Vilka vardagshjältar vi hittat båda två :-))