tisdag 2 november 2010

På eftermiddagen ...



Så här låter kvinnan, ja, innan telefonen ringer.
Hon heter Inger Askanas och hinner prata i exakt 11 sekunder.


Ja, medan regnet öser ner
och mörkret är totalt, sitter jag på soffan Ektorp och tittar på ett program från Kunskapskanalen.

Programmet handlar om döden.

Där finns en panel med människor från olika yrkeskategorier (en underbar begravningsentreprenör som tänkte precis som jag själv ..., "å, det här skulle jag vilja göra annorlunda!") .., där är läkare, kuratorer, anhöriga och många fler.

Ett oerhört intressant program.

Sist av allt blir det frågestund och panelen får rada upp sig på scenen.

Längst ute till höger står en kvinna med gråsprängt hår.

Och så tar hon till orda.

Och tänk .., genast blir jag så inutivarm!!

Hon måste vara från Skellefteåhållet, tänker jag.

Och så springer jag och hämtar lillkameran och spelar in dialekten.

Den där hjärtevärmen, den sitter i ännu.

Just så ..., kan det vara med dialekter.

Inga kommentarer: