tisdag 2 november 2010

Tisdag ...




telefonen ringer

"han har vaknat upp nu, mannen med infarkten, men har dåligt minne och allt är kaos, men han lever .., och pratar med sin fru och med sina barn ..!" säger pv

och nu vill han

- pv -

ge mig en systemkamera

ja, just idag

"det är ju vad du alltid har önskat dig och så är det ju, ja, man vet aldrig hur det blir med nånting, varför vänta ...?"

säger han

- fast senare på dagen ringer en man från bilverkstan -

och pratar om sånt jag inte begriper

men slutsumman

den förstår jag

ja ...

vi kan nog avskriva den där kameran

just idag

tror jag

11 kommentarer:

Joanna sa...

Mmm, det är en bra inställning och så har jag alltid tänkt. Har ofta inga pengar kvar vid månadsslutet för alla "men tänk om jag dör imorgon vad ska jag med pengarna då till?"-inköp.

Skämt åsido, det ligger verkligen någonting i detdär. Varför vänta på saker man drömmer om och vill göra? Vad är det man väntar på? Gör det, och gör det nu! :-)

Elisabet. sa...

Joanna: jag ser att du har skrivit kommentaren innan dom ringde från verkstan .-)

Evas blogg sa...

Jag tänker ofta så, att göra det man vill göra medan man kan. Men (alltid detta med) ibland har man inte råd. Det är den krassa verkligheten. Tyvärr.

Dragos sa...

Och sen Elisabet! Sen blir det mycket konstiga uttryck och lära, när du sen lärt alla uttryck så ska du lära att använda dom :-) Lycka till hoppas att du får införskaffat en systemare.

Elisabet. sa...

Eva: absolut!

Dragos: ja, har jag ditt jourtelefonnummer .-)

Turtlan sa...

Tanken... det är ju ändå tanken som är viktigast säger man :-))

Elisabet. sa...

Turtlan: jag skulle ha fått den, men vill vänta och se lite .., kanske i morgon eller i helgen?

Jag har ju alltid haft Canon-kameror .., men vet inte alls hur det är när det gäller digitala system-dylika.
En vanlig sådan hade jag för tio, femton år sedan, med olika objektiv.

Mian sa...

Jag är kanonsugen på systemkamera, jag plåtade mycket förr i tiden (för 20-25 år sedan). Men jag tvekar eftersom jag misstänker att jag inte kommer att orka släpa på den överallt. Men det vore så roligt att kunna ta riktigt bra bilder.

Elisabet. sa...

Mian: ja, erbjudandet står fortfarande kvar, så i em ska vi mötas på Elgiganten .., så får vi se.

Min lillkamera är underbar, men det här med makro är den inte nån höjdare på.

Ja, vi får se.

Dragos sa...

Hahaha... Ja det det är samma nummer som till datasupporten :-)

Elisabet. sa...

Dragos: men det numret har jag inte kvar .... du kan väl maila det till bisse151@gmail.com ,-))