söndag 12 december 2010

Om karaktär hit och dit ...



ibland står pv i badrummet

och klappar sig på magen

"aj,aj..., detta måste åtgärdas!" säger han

som knappt har ett uns fett

han säger det b e s t ä m t



när jag bjuder på kaffe med uppvärmda bullar

så där till skidskyttestafetten

får jag två bullar

och pv en

"men varför ..?" säger han

jag säger att jag inte vill störta honom i fördärvet

"men du då ..., du tar ju två ...?" säger han

- han låter aningen missbelåten -

"ja, men jag är ju redan där ...", svarar jag

i fördärvet, alltså

dom var himla goda

faktiskt

5 kommentarer:

Ulrika sa...

:-D

Turtlan sa...

Känns igen....

Samma form och modell på oss två här också.
Vem som är vem är samma som hos er.

Himla goda säger jag också då och då.
Han säger himla god...

Herr Singularis och frk Pluralis?

Guy sa...

Jag leer!

Monica sa...

Skönt att unna sig;-) jag hade väldig hosta, feber, snuva, halsont nyligen och matlagning var inget att tänka på. Åt i stället hela översta lagret på en Paradis och det med lite engelskt pulver gjorde susen;-). Nu är understa lagret tomt också......och vikten är densamma, njuter man kanske den inte ändras?:-)

Elisabet. sa...

Ulrika, Guy, Turtlan och Monica: ja, man har det inte lätt ..., men Monica .., Alladin är ju godare ,-)