tisdag 14 december 2010

Stensjö, Halland.













Jag tror att bilderna är klickbara.

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Sanslöst vackert! Men har ni ingen snö????

Elisabet. sa...

Londongirl: nej, bara lite puder på marken!

Cecilia N sa...

Och ingen kyla heller ser det ut som ...

(-20 här nu.)

SoF/Blindstyre.se sa...

Japp det var de! :D

Tänk vad vi är välsignade som har förmågan att älska naturen - var vi än må befinna oss.
Jag är så glad över det.

Hihi.
Tyckte du att det jag skrev i inlägget idag var en aning kryptiskt?

När jag gick runt och fotograferade dessa religiösa/andliga symboler så tänkte jag att de som tittar in på bloggen kanske tror att jag är religiös...på riktigt. ;)

Jag är inte mycket för de som tvärsäkert kan säga: Det är här "vår" bok/heliga skrift, och det som står i den är sanning o.s.v.

Däremot tror jag på en fantastisk kraft i alla människor och att Naturen är helig på nåt vis.
(en särskilt påtagligt känsla bland skandinaver tro?)

Varma hälsningar/Tack för titt-in!

Monica sa...

Så vackert!

Monet sa...

Vilka fantastiska bilder du och Herr Canon tar, Elisabet. Men precis som jag har mina motiv givna har du ju det också. Sen ska man kunna fånga dem också och det kan VERKLIGEN du! Tack för Sverige- och havskänslan!

Elisabet. sa...

Cecilia N: jo, iskallt vid havet, även om termometern bara visar kring fem minus .., men vinden låg på och går genom märg, hull och ben!

SoF: ja, men då förstår jag ,-)

Monica och Monet: helt annorlunda än sydöstra Skåne .., som är så mjukt och inbjudande .. men ändå så vackert!