tisdag 15 februari 2011

Ajöken ...


Såja, nu åker jag in till stan för att magnetröntga min hand.

"Ska jag in i en sån här tunnel ...?" frågade jag den vänliga sköterskan i morse.

"Ja ...", svarade hon.

"Men jag har knäprotes ...", sa jag och såg för min inre syn hur jag skulle sugas upp mot magneten och aldrig komma därifrån.

Dessutom - och det är rätt väsentligt i sammanhanget -, trivs jag inte i trånga utrymmen.

I snäva jeans, t.ex.

Och absolut inte i något metalliskt rör.

Huvva! Detta känns gruvsamt!

6 kommentarer:

baratradgard sa...

Hoppas allt gick bra!

Själv lider jag av väl uttalad klaustrofobi (mot hissar, tåg och andra instängda utrymmen) men har av nån anledning inga problem med att bli inrullad i stora magnetröntgen. Knepigt!

Evas blogg sa...

Lycka till! Själv har jag aldrig vistas i en sådan apparat, bara sett på när andra röntgats.

Lena sa...

Det är ok, jag gillar inte heller trånga utrymmen, men jag överlevde, båda gångerna :)

Mian sa...

Hoppas att du bara behövde sträcka in armen?

Jenny sa...

Hoppas allt gick bra!

Anonym sa...

Jag kan rapportera att frånsett parkeringsböter, missad buss och en reva på kalasbyxorna så gick det ganska bra.
Gissar, utan att vara alls säker, att mer utförlig rapport kommer senare i kväll.
PV