tisdag 15 februari 2011

Avdelningen onödigt vetande , eller litet möte med herr Hansson ...



Ja, faktiskt är jag något av en expert på det området.

Vad Jakobs tolv söner heter och hur man rabblar upp dem i åldersordning ..., eller mina klasskamraters alla namn ... - lätt som en plätt -!

Sånt, som är totalt oväsentligt, fastnar i min hjärna.

Igår låg jag utsträckt i tandläkarstolen och stirrade upp i taket, allt medan en fyllning byttes ut.

Då memorerade jag om och om igen texten på lysröret.

"Philips Master, LTD 33 w/432, recyclable", stod det.

Ja, sånt är förstås viktigt att veta.

Och när jag några timmar senare åkte norrut igen, hade jag mellan varven en blå skåpbil framför mig.

Vi liksom följdes åt ..., ibland låg jag före, ibland kom den blå bilen susande förbi mig.

På bilens bakdörrar kunde jag läsa följande: www.ohvvs.se

Sånt fastnar också.

Men det var i och för sig ganska bra .., ja, ett inte alltför onödigt vetande, ty nu vet jag vem jag ska kontakta när det behövs en rörmokare!

Jo, Oskar Hansson!

Alltså är det så kallade onödiga vetandet, inte alltigenom onödigt.

Faktiskt.

7 kommentarer:

AP sa...

Ja och tänk när du får en TP-fråga som lyder: Är Philips Master, LTD 33W/432" recycalbe? Då kan du med lätthet svara att visst är det återvinningsbara och vips vops har du vunnit massa pengar!!

Elisabet. sa...

AP: ja, ännu hellre en fråga som lyder ..."nämn minst ett sådant lysrör!" och så drar jag till med hela namnet ,-)

Rexxie sa...

Är du säker på att det var LTD och inte TLD?

Jag är ju tillräckligt nördig för att kolla i Philips katalog, och hittar ingen som heter LTD....

Elisabet. sa...

Rexxie: just det, det börjar med T som I Tore ,-)

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sven Teglund sa...

Hahaha.....du är rolig du! Och väldigt roligt skrivet, sånt här gillar jag!!!

Elisabet. sa...

Sven: visst är hjärnan märklig! Jo, det tycker jag verkligen ,-)