fredag 18 februari 2011

Knep & Knåp ...


Jo, jag tycker verkligen att gamla människor borde få bo tillsammans.

Verkligen.

Men det ska inte vara enkelt att vara politiker när det gäller sånt.

Säg att jag vid hög ålder hamnar på ett guppboende och efter ett tag får pv också komma dit och bo med mig.

Han är helt frisk.

Efter något år så dör jag ...., pv har då inget annat boende än detta (för hur många kan behålla sitt gamla ...?) och nu behövs mitt rum till någon annan som verkligen är i behov av vård, men där bor ju pensionatsvärden och han har nu ingenstans att ta vägen!

Det är ju alltid så att en dör före.

Nej, jag fattar bara inte hur man ska kunna lösa detta på ett vettigt sätt, ett som blir bra för alla parter.

3 kommentarer:

Rexxie sa...

Hur kom du att tänka på det här så här efter Skavlan och På spåret?

Tyvärr så är det nog så att politikerna får fortsätta att framställas som elaka och känslokalla genom att neka inflyttning för friska i gruppboendet.

Tankevågor sa...

Det här har jag också tänkt på sen förra gången du skrev om det. Tycker vi behöver flera olika sorters boenden som är mer flexibla. Men hur det ska gå till det fattar jag inte.

Elisabet. sa...

Rexxie: enekelt .., jag tittade på nyheterna! Och det här tänker jag ofta på .., politiler utmålas ofta som känslokalla människor, men hur enkelt är det att lösa den här frågan, det undrar jag.

Londongirl: nej, det är JÄTTESVÅRT!