torsdag 30 juni 2011

Efter jobbet ...



... sätter jag mig ute på altanen och vänder lilla högtalaren ut genom fönstret och så sitter jag där och lyssnar till dagens sommarpratare, miljöpartiets f.d. språkrör Maria Wetterstrand.

Å, det är helt ljuvligt ute .., vinden mot ansiktet och pElle som kommer och nosar på min högra hand och kaffekoppen intill och jag tycker att det är ett intressant program med aningens inblick i det politiska livet och generös hyllning till Mona Sahlin (lyssnade hon till detta torde hon ha fällt en tår av rörelse) och flera skopor ovett till kvällspressen.

Ett program helt olikt gårdagens (Timbuktu), men ändå intressant.

Musiken inte alls i min smak, men det bekymrar mig inte.

Betyg: 5 av 10.

1 kommentar:

Steel City Anna sa...

Maria måste jag lyssna på! Svårt att slå Timbuktu men intressant att höra vad hon har på hjärtat :)