tisdag 28 juni 2011

Glädje ...


Det är så hår ått den förstå bokståven i ålfbetet hår åvlidit.

Förstår ni?

Men min syster kom på besök och hennes dotterdotter.

Ååå, vilken glädje ......, det kändes så härligt.

Utropstecken - nej - inte det heller.

I morgon inköps ett nytt t-ngentbord på Elgigånten.


Hur som helst: kvällen blev ljuvlig.

Stekt fisk - pv:s förtjänst -.

Ni vet, fångsten.



Dotterdottern läser något från DN som blev skrivet när min mor dog.
I love my systerdotterdotter, utropstecken.
Tjugosju år är hon.
Ägnar sig åt serietecknande.
L u g n.
Lugnast i släkten.

"pElle är förmodligen femton eller sjutton år, jag var hos er när han föddes och då gick jag i mellanstadiet", säger hon, som minns när den kissen kom till världen i Skåne.


Det som hon läste.

Nu ger j-g upp.

Återkommer i morgon.

6 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om irritationslistan nedan så är nog detta med krånglande dator något av det allra mest irriterande madamen kan uppleva.
Det är något uppgivet nu, kan jag rapportera från min bärbara dator.
Nu ska jag erbjuda henne att låna den.
Sov gott alla glada bloggare.
PVd

*P* sa...

Haha! Det kan blir riktigt roliga texter, när inte allt fungerar som det ska!

Men du? Vad är det för prickig fyrbening som skymtas bredvid din randiga syster?c

Elisabet. sa...

*P*: haha .., ja, det är hennes högt älskade dalmatinertik, Mizz. Tidigare sjövild och vi trodde nog att den hunden var rubbad. Nu är hon riktigt fin ,-)

Anonym sa...

Oerhört charmigt inlägget blev! ;)

*P* sa...

Snälla - säg att dalmatinern lugnade sig i fyraochetthalvtårsåldern! ;o)

Elisabet. sa...

Jenny: ja, tack alla!

*P*: jag tror att hon är i den åldern nu, faktiskt. Men hon var rubbad, rent rubbad.