tisdag 28 juni 2011


Med lånad dator ..., dvs, pv:s bärbara.


Jo, så här var det egentligen i det förra inlägget.

Min ena syster bor i Australien och min andra på landet utanför Hörby.

En dotter bor i Upplands-Väsby, den andra på Ekerö.

Sonen i Malmö.

Älskade barnbarn alldeles för långt borta.

När så min störstasyster meddelar - nästan som en överraskning - att hon och Nathalie ska komma på besök idag, så blir jag så lycklig!

Ja, jag blev lika lycklig som när Anna, Micke och Anders sov över här i fjolsomras, å, det levde jag på så länge!

Och nu satt vi ute och åt den stekta och igår-fångade-fisken ..., och jordgubbar och glass och min syster hade kläder i rött och vitt, precis som alltid, och Nathalie hade grön tröja, precis som alltid och jag min vita tunika - precis som alltid -.

Länge var dom här.
I flera timmar!

Och jag översköljdes av tacksamhet och tänkte att det betyder så mycket; detta att ha ett Sammanhang och ibland har jag känt mig ensam här i landet Halland, men nu blev det så bra.

Och sonen - på väg till bröllop på Ulvön -, ringde.

Allt kändes bra.

Och jag vet precis hur mycket jag älskar min rödvitrandiga syster och Nathalie med gröna tröjan.

Just så.

2 kommentarer:

AP sa...

Fina kusinbarn och fin moster! Lyckans som fått träffa de två idag. Och lyllos de som fick träffa dig :)

Elisabet. sa...

AP: ja, det var så underbart trevligt! Alldeles rörd var jag ,-)